Gjest Noen råd? Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Hei I forbindelse med forkjølelse har jeg, kjennes ut som munnskold i svelget. Det svir o g gjør vondt, mest om natta og ved svelging naturligvis. Har ikke feber og føler meg ellers frisk. Noen råd for dette ? har munnskyldevann men det hjelper bare litt i øyeblikket. Har vært plaget med munnskold fra jeg var liten. Men har færre utbrudd nå. Har fyllt tredve nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88975-munnskold-i-svelgetkjempevondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pasient1 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg var veldig plaget med munnskold tidligere, og kjenner igjen hvordan du har det... Etter en uke der jeg ikke orket å snakke med folk fordi det rett og slett gjorde for vondt, satte jeg meg ned og skrev en mail til en lege som forsker på dette ved Universitetet i Oslo. Hun ga meg et tips om å prøve noen tabletter som heter Longo Vital. Fåes kjøpt på helsekost. Sårene ble ikke borte, men kom skjeldnere, og ble mye mindre smertefulle :-) Et annet godt råd er å holde seg unna mat som er sterkt krydret eller inneholder mye syre. Syrlig godteri og brus, appelsiner, kiwi, ananas etc. Du finner nok ut av det når du først begynner å legge merke til slikt... Mitt problem med munnskold løste seg helt da jeg begynte å gå til akupunktur for andre plager. Det kan være et alternativ å vurdere hvis Longo Vital ikke fungerer. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88975-munnskold-i-svelgetkjempevondt/#findComment-528683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pasient1 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg var veldig plaget med munnskold tidligere, og kjenner igjen hvordan du har det... Etter en uke der jeg ikke orket å snakke med folk fordi det rett og slett gjorde for vondt, satte jeg meg ned og skrev en mail til en lege som forsker på dette ved Universitetet i Oslo. Hun ga meg et tips om å prøve noen tabletter som heter Longo Vital. Fåes kjøpt på helsekost. Sårene ble ikke borte, men kom skjeldnere, og ble mye mindre smertefulle :-) Et annet godt råd er å holde seg unna mat som er sterkt krydret eller inneholder mye syre. Syrlig godteri og brus, appelsiner, kiwi, ananas etc. Du finner nok ut av det når du først begynner å legge merke til slikt... Mitt problem med munnskold løste seg helt da jeg begynte å gå til akupunktur for andre plager. Det kan være et alternativ å vurdere hvis Longo Vital ikke fungerer. Lykke til! Må legge til at du må regne med å bruke Longo Vital fast i noen uker før du kan håpe på den store virkningen. Kjenner folk som prøver å ta litt nå og da, men det fungerer ikke like bra. Følg bruksanvisningen som står på boksen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/88975-munnskold-i-svelgetkjempevondt/#findComment-528684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.