Gå til innhold

Røde merker


hanne

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste dagene har "brennede" vondt når jeg sitter, og går så jeg at jeg har fått 4 runde ca 5 cm store "brannsår" lignende røde merker på kjønnsleppende. Dette gjør at det gjør vondt å sitte. Hva kommer dette av?

Jeg har startet med noen nye medisiner for Diabetes og kortison for Ulecrøs colitt, har dette noe å gjøre. Det svir når jeg sitter og det lukter vondt.

Hva skal jeg gjøre?

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikkaba

kan man få det uten å ha hatt samleie?

har nemlig ikke vært seksuell kontakt med noen.

Ikke vær redd -det er sikkert ubehagelig, men jeg tipper ufarlig, siden du ikke har vært i seksuell kontakt med noen. Ellers kan du jo ta kontakt med en lege for sikkerhets skyld - et herpes-virus kan nemlig ligge "kapslet inn" i kroppen noen år før det bryter ut, men det er kun smittsomt ved seksuell omgang! Derimot kan det feks. være sopp, som kan oppstå ved endring av surhetsgrad i skjeden, feks. ved bruk av sterk såpe, og dette kan ofte ligne på herpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkaba

kan man få det uten å ha hatt samleie?

har nemlig ikke vært seksuell kontakt med noen.

Ikke vær redd -det er sikkert ubehagelig, men jeg tipper ufarlig, siden du ikke har vært i seksuell kontakt med noen. Ellers kan du jo ta kontakt med en lege for sikkerhets skyld - et herpes-virus kan nemlig ligge "kapslet inn" i kroppen noen år før det bryter ut, men det er kun smittsomt ved seksuell omgang! Derimot kan det feks. være sopp, som kan oppstå ved endring av surhetsgrad i skjeden, feks. ved bruk av sterk såpe, og dette kan ofte ligne på herpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Noen ganger kan man reagere paa medisiner med utslett. Det kan ogsaa vaere herpes. Jeg synes du skal faa en lege til aa se paa det for aafaa dte avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Noen ganger kan man reagere paa medisiner med utslett. Det kan ogsaa vaere herpes. Jeg synes du skal faa en lege til aa se paa det for aafaa dte avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...