Gå til innhold

hvordan hjelpe mamma?


Gjest mammasmamma

Anbefalte innlegg

Gjest mammasmamma

Trenger litt hjelp her...

Min kjære mamma har litt problemer med faren min, får en si...Han har i mange år hatt jobben sin som 1.prioritet, og dette har gjort min lite ambisiøse mamma svært bitter. Hun har aldri prøvd å forstå hans "valg", som nå jeg mener ikke er så ille..! Han jobber i et svært hektisk miljø, der det å henge litt bakpå er ensbetydenede med "over og ut".

Nå prøver min kjære far imidlertid å "ta igjen det tapte", men mamma er ikke særlig mottakelig. Griner på nesa når han fåreslår noe, smiler såvidt når han kjøper noe til henne og bryr seg ellers lite om hans interesser. Får det jo til å høres ut som mamma er et skikkelig vanskelig vesen, men utenom sånn som hun er mot pappa, er og blir hun verdens mest hjelpsomme og snilleste mamma - for meg.

Nå er det sånn at pappa skal overraske henne med en lengre reise om noen dager, og jeg får helt "hetta" ved tanken på at hun ikke kommer til å vise litt glede. Det blir jo å gjøre så vondt for pappa! Han prøver jo, men...Bør jeg ta en prat med henne, om hva jeg "ser" at hun gjør mot han,eller...? Kan jeg skrive et brev å gi henne den dagen di reiser, å be henne prøve? Det er så vanskelig å være datter, å se, men ikke gjøre noe. Er jo selv blitt voksen nå, men likevel. Av div. årsaker vet jeg at hun aldri kommer til å forlate han, selv om det nok er det hun innerst inne ønsker.

Kan noen komme med et råd?

Klem, mamma's mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei mammasmamma!

Jeg hører at du er en omsorgsfull datter for din mamma. Samtidig forstår jeg at du ser noe av dine foreldres parproblemer.

Det er slitsomt å se så mye uten å kunne gjøre noe med det.

Likevel vil jeg, slik jeg ser det, råde deg til å ikke varsle din mamma om gaven fra pappa. Det blir dine foreldres sak.

Blir det baluba, slik du frykter, kan det være en mulighet for dem til å ta situasjonen opp.

Når foreldrene dine forøvrig klarer seg bra, bør du kunne slappe av og bruke tiden mer på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...