Gå til innhold

HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Amk-boi

hvis man ikke vet hvem fastlegen er?er 15 år og har ikke peil på hvem som er fastlegen min/vår...Kan man stikke ned på akersykehus i Oslo eller noe?Jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal starte.Kan noen gi meg en god forklaring som forteller hvordan jeg finner ut hvem fastlegen min er og

bestilling av time etc?

Mvh hilsen....Helpless

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89072-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at om du ringer til legesenteret på stedet der du bor - vil du kunne få vite hvordan du finner ut hvem som er fastlegen din. Fastlegeregisteret ligger på Eidsvold så kanskje du kan finne uta av det via dette registeret? Du kan alltid - uansett - gå til private leger - Oslo Legesenter/Røde kors klinikken feks. - og det er ikke sånn at du KUN kan bruke fastlegen din. Men det anbefales siden denne legen kjenner deg best fra før. Hvis du er 15 år - tror jeg nok det er slik at at foreldrene dine har krav på å bli informert om din helsetilstand på spørsmål - men jeg er usikker på akkurat det der. Dette vet uansett legen/ eller de på forkontoret så spør disse når du ringer. Jeg vil anbefale deg å ta en graviditetstest. Man kan være øm i brystene og ha magesmerter av 1000 forskjellige grunner - så det er ikke sikkert at du er gravid :-) Men uansett bør du oppsøke lege om du har magesmerter - om ikke annet bare for å forsikre deg om at det ikke er en eller annen alvorlig grunn til smertene dine. Det kan jo f.eks være at du har en cyste (helt ufarlig men vondt og plagsomt) som du må ta hensyn til for senere å kunne ha en livmor og eggstokker intakt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89072-hjelp/#findComment-488173
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...