Gå til innhold

Mer hår av hårfjerning?

Anbefalte innlegg

Gjest hårfjerning

Jeg lurte på om man fikk mer hårvekst av å fjerne hår? Nå tenker jeg på ansiktshår (hår på overleppe/hake). Jeg har litt lyst til å fjerne det med voks men vet ikke helt om jeg tør for jeg er redd det skal bli mørkere og mer av det. Jeg er ikke plaget med så mye hår i ansiktet, men det er liksom litt fristende å fjerne det. Jeg merker at hårene blir mørkere og flere hvis jeg fjerner dem med pinsett. Vil dette også skje med bruk av voks/hårfjerningskrem? Eller bør jeg la være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89087-mer-h%C3%A5r-av-h%C3%A5rfjerning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest virker ihvertfall slik

Hyppig hårfjerning _kan_ stimulere hårveksten slik at det blir mer, men stort sett er det samme mengde som kommer tilbake.

men det vil uansett se ut som det er mer og mørkere, fordi håret som er der nå er bleket og slitt, og der dermed tynnere i tuppen og bleket av sol og lys.

Mens det som vokser ut ikke er bleket, og er tykt i tuppen (ekstra ille ved barbering, da er det kuttet rett av og vil virke som skjeggstubber). Men også hår som er nappet ut med vok eller pinsett, eller etset bort med hårfjerningskrem, vil være tykkere i tuppen og mørkere enn det som var der. Inntill dette er slitt og bleket som det andre var.

Mer varig er hårfjerning med laser, men laseren virker bare hvis du har mørke hår på lys hud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...