Gå til innhold

Menn som stikker av etter sex


Gjest mannfolk

Anbefalte innlegg

Gjest mannfolk

Nå har jeg nesten gitt opp gutter. Dette fordi jeg aldri har greid å ha et langvarig forhold til en mann. Jeg har opplevd at de som jeg trodde det skulle bli et forhold med har dumpet meg etter at vi har hatt sex eller så har de ikke vært interessert i noe forhold. Jeg føler at jeg har blitt dårlig behandlet selv om jeg vet at det å ha sex ikke er noe garant for at man er sammen. Men jeg føler at de lurer meg fordi de er så snille og greie mot meg før vi har sex og etterpå så forlater de meg. Dette har gjort at jeg nå lever mer eller mindre isolert. Jeg synes det er vanskelig å ha venner og eventuelt å få en ny kjæreste rett og slett fordi jeg ikke stoler på menn. Hvordan kan jeg komme ut av denne onde sirkelen? Jeg har nå gått i terapi i fire år og det er like lenge siden jeg føler at jeg har vært i et forhold med en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "mannfolk"!

Så trist å lese brevet ditt. Du har sannelig fått kjenne at samliv ikke er lett.

Jeg antar at du i terapi, som du nevner i brevet ditt, har jobbet med å få bedre selvtillit og kunne sette grenser og si nei.

Kanskje du har trengt disse årene, uten å være sammen med gutter. Jeg vil oppfordre deg til å gå ut av sirkelen og oppsøke folk. Du har vokst mye på 4 år. Og alle gutter er ikke kyniske mot jenter.

Hvis du går med det i hodet når du er ute for å få kontakt, vil det bremse på hele kontakten.

Er det noen gutter som vil kommentere spørsmålet tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk

Hei "mannfolk"!

Så trist å lese brevet ditt. Du har sannelig fått kjenne at samliv ikke er lett.

Jeg antar at du i terapi, som du nevner i brevet ditt, har jobbet med å få bedre selvtillit og kunne sette grenser og si nei.

Kanskje du har trengt disse årene, uten å være sammen med gutter. Jeg vil oppfordre deg til å gå ut av sirkelen og oppsøke folk. Du har vokst mye på 4 år. Og alle gutter er ikke kyniske mot jenter.

Hvis du går med det i hodet når du er ute for å få kontakt, vil det bremse på hele kontakten.

Er det noen gutter som vil kommentere spørsmålet tro?

Takk for rådet! Jeg har nok ikke vært så flink til å sette grenser tidligere nei. Jeg har hele tiden vært så opptatt av å bli likt av andre at jeg helt har glemt meg selv i det hele og hva jeg selv vil. Jeg har lært mye i de årene jeg har gått i terapi, men jeg merker ennå at jeg ikke er helt klar for sjekkemarkedet. Jeg har rett og slett blitt for redd. Jeg føler vel at jeg bare har blitt forlatt av gutter, men det kan kanskje ha noe med at jeg ikke har vist dem nok intresse. Jeg vet ikke. Jeg sliter ennå med mitt forhold til menn og har lett for å tenke at alle menn er slemme. Jeg er en følsom person som ikke tåler for mye motgang i livet før jeg trekker meg unna folk. Jeg trenger nok litt mer tid på meg før jeg tør ta kontakt med det motsatte kjønn. Slik som det er i dag ser jeg for meg et liv i ensomhet. Jeg er 27 år. Jeg skjønner ikke hvordan andre kan leve lykkelige med sine partnere. For meg er kjærlighetsrelasjoner for vanskelig. Jeg har ikke fått så god respons på innlegget mitt på dette forumet, men på seksualietetsforumet fikk jeg mange nyttige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger fra Oslo

Hei "mannfolk"!

Så trist å lese brevet ditt. Du har sannelig fått kjenne at samliv ikke er lett.

Jeg antar at du i terapi, som du nevner i brevet ditt, har jobbet med å få bedre selvtillit og kunne sette grenser og si nei.

Kanskje du har trengt disse årene, uten å være sammen med gutter. Jeg vil oppfordre deg til å gå ut av sirkelen og oppsøke folk. Du har vokst mye på 4 år. Og alle gutter er ikke kyniske mot jenter.

Hvis du går med det i hodet når du er ute for å få kontakt, vil det bremse på hele kontakten.

Er det noen gutter som vil kommentere spørsmålet tro?

NB! (Jeg sender meldingen fra USA og kan ikke skrive norske bokstaver)

Dersom du er ute etter serioest forhold til en gutt er den beste loesningen aa vaere avholdende i en periode. Gjerne et par maaneder. En gutt som kun er ute etter sex vil definitivt ikke vente saa lenge.

I mitt forhold var det jeg som holdt igjen for aa bevise for min tilkommende at jeg var interesert i henne som menneske og partner, og ikke som en tilfeldig engangs sexpartner.

Gutter respekterer jenter som ikke lar seg lure til aa ha sex.

Lykke til videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger fra Oslo

Hei "mannfolk"!

Så trist å lese brevet ditt. Du har sannelig fått kjenne at samliv ikke er lett.

Jeg antar at du i terapi, som du nevner i brevet ditt, har jobbet med å få bedre selvtillit og kunne sette grenser og si nei.

Kanskje du har trengt disse årene, uten å være sammen med gutter. Jeg vil oppfordre deg til å gå ut av sirkelen og oppsøke folk. Du har vokst mye på 4 år. Og alle gutter er ikke kyniske mot jenter.

Hvis du går med det i hodet når du er ute for å få kontakt, vil det bremse på hele kontakten.

Er det noen gutter som vil kommentere spørsmålet tro?

NB! (Jeg sender meldingen fra USA og kan ikke skrive norske bokstaver)

Dersom du er ute etter serioest forhold til en gutt er den beste loesningen aa vaere avholdende i en periode. Gjerne et par maaneder. En gutt som kun er ute etter sex vil definitivt ikke vente saa lenge.

I mitt forhold var det jeg som holdt igjen for aa bevise for min tilkommende at jeg var interesert i henne som menneske og partner, og ikke som en tilfeldig engangs sexpartner.

Gutter respekterer jenter som ikke lar seg lure til aa ha sex.

Lykke til videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk

NB! (Jeg sender meldingen fra USA og kan ikke skrive norske bokstaver)

Dersom du er ute etter serioest forhold til en gutt er den beste loesningen aa vaere avholdende i en periode. Gjerne et par maaneder. En gutt som kun er ute etter sex vil definitivt ikke vente saa lenge.

I mitt forhold var det jeg som holdt igjen for aa bevise for min tilkommende at jeg var interesert i henne som menneske og partner, og ikke som en tilfeldig engangs sexpartner.

Gutter respekterer jenter som ikke lar seg lure til aa ha sex.

Lykke til videre....

Takk for svar Roger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mannfolk

NB! (Jeg sender meldingen fra USA og kan ikke skrive norske bokstaver)

Dersom du er ute etter serioest forhold til en gutt er den beste loesningen aa vaere avholdende i en periode. Gjerne et par maaneder. En gutt som kun er ute etter sex vil definitivt ikke vente saa lenge.

I mitt forhold var det jeg som holdt igjen for aa bevise for min tilkommende at jeg var interesert i henne som menneske og partner, og ikke som en tilfeldig engangs sexpartner.

Gutter respekterer jenter som ikke lar seg lure til aa ha sex.

Lykke til videre....

Takk for svar Roger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...