Gå til innhold

Menn som stikker av etter sex


Gjest mannfolk

Anbefalte innlegg

Gjest mannfolk

Jeg har nesten gitt opp menn. Dette fordi jeg har opplevd at de forlater meg etter at de har hatt sex med meg. De sier at de ikke er interessert i noe forhold eller så vil de bare ha uforpliktende sex. Jeg føler meg dårlig behandlet og lurt selv om jeg vet at det å ha sex ikke vil si at man dermed er sammen. Men jeg føler meg lurt fordi de gir uttrykk for at de ønsker noe mer enn sex til å begynne med og etter at de har fått det forsvinner dem. Hvordan siler jeg best ut de som ikke er noe å samle på? Jeg har funnet ut at neste gang skal jeg vente lenge til vi har sex bare for å se hvordan han er. Nå lever jeg mer eller mindre isolert. Jeg synes det er vanskelig å ha venner og eventuelt få en ny kjæreste. Jeg har gått i terapi i fire år nå og det er like lenge siden jeg føler at jeg har vært i et kortvarig forhold. Hva kan jeg gjøre for å komme ut av den onde sirkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært borti det samme et par ganger, og begge gangene ble jeg like skuffet, men grunnen var også begge gangene den samme. Mannen hadde egentlig en annen han ville ha på kroken, mens han ikke kunne la vær å falle for fristelsen å ha se da vi flørtet sammen osv. Hver gang fikk også jeg høre svaret, vi kan ha sex, men jeg er ikke rede for noe forhold.

Men vi legger kanskje mye opp til det selv? Vi har gjerne sex med menn før vi kjenner dem godt nok, før vi vet hva de egentlig er ute etter osv. Kanskje burde vi heller forsøke å ta oss bedre tid, evt spørre hvilken formening han har med flørten? En ærlig mann vil kanskje si det som det er, han er ute etter sex, ikke forhold...? :)

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti det samme et par ganger, og begge gangene ble jeg like skuffet, men grunnen var også begge gangene den samme. Mannen hadde egentlig en annen han ville ha på kroken, mens han ikke kunne la vær å falle for fristelsen å ha se da vi flørtet sammen osv. Hver gang fikk også jeg høre svaret, vi kan ha sex, men jeg er ikke rede for noe forhold.

Men vi legger kanskje mye opp til det selv? Vi har gjerne sex med menn før vi kjenner dem godt nok, før vi vet hva de egentlig er ute etter osv. Kanskje burde vi heller forsøke å ta oss bedre tid, evt spørre hvilken formening han har med flørten? En ærlig mann vil kanskje si det som det er, han er ute etter sex, ikke forhold...? :)

Vennlig hilsen,

Går utifra at dette er mannfolk du møter på by'n. Du har skjønt det. Flesteparten er hyggelige og søte helt til de har fått helgas "utblåsning". Hvis du ikke selv dør lyst på sex, hvorfor gidde å bli med de hjem med en gang? Bli i hvertfall aldri med noen hjem fordi du tror at det blir mer enn den affæren.

Som Fransiscka sier, kanskje du må kjenne dem litt bedre, så du har et bedre grunnlag å bedømme hensiktene på:)

Ikke mur deg inne,da! Bare prøv igjen, men lær av dine feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk

Går utifra at dette er mannfolk du møter på by'n. Du har skjønt det. Flesteparten er hyggelige og søte helt til de har fått helgas "utblåsning". Hvis du ikke selv dør lyst på sex, hvorfor gidde å bli med de hjem med en gang? Bli i hvertfall aldri med noen hjem fordi du tror at det blir mer enn den affæren.

Som Fransiscka sier, kanskje du må kjenne dem litt bedre, så du har et bedre grunnlag å bedømme hensiktene på:)

Ikke mur deg inne,da! Bare prøv igjen, men lær av dine feil.

Jeg blir aldri med noen hjem først kvelden. Disse mennene jeg snakker om hadde jeg vært på flere dater med og han ene hadde riktignok psykiske problemer som gjorde at han ikke kunne være sammen med meg selv om han sa han elsket meg. Men jeg syntes det bare hørtes rart ut og kan ikke tolke det annerledes enn at jeg ble lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri med noen hjem først kvelden. Disse mennene jeg snakker om hadde jeg vært på flere dater med og han ene hadde riktignok psykiske problemer som gjorde at han ikke kunne være sammen med meg selv om han sa han elsket meg. Men jeg syntes det bare hørtes rart ut og kan ikke tolke det annerledes enn at jeg ble lurt.

Beklager, mente ikke å stemple deg som "lett på tråden":)

For å sette det i perspektiv. De forlater deg etter å ha hatt sex, men har ikke noe imot at dere fortsetter som bare sex-venner? Da er det ihvertfall ikke ferdighetene i sanga de ikke er fornøyd med:)

De syns vel rett og slett ikke at dere passer sammen? Tror ikke det har noe spesielt å si at de vil avslutte forholdet ETTER at dere har hatt sex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri med noen hjem først kvelden. Disse mennene jeg snakker om hadde jeg vært på flere dater med og han ene hadde riktignok psykiske problemer som gjorde at han ikke kunne være sammen med meg selv om han sa han elsket meg. Men jeg syntes det bare hørtes rart ut og kan ikke tolke det annerledes enn at jeg ble lurt.

Jeg lurer på hvordan du ser på sex. Er det noe du "gir bort" til gjengjeld for følelsesmessig forpliktelse fra mannens side? Eller er det noe man gjør sammen som du har like stor glede av? Hvis du har sex med en mann, er det vel like mye du som "får sex" som han? Sex med en du liker og sex med en du er glad i er to veldig forskjellige ting. Slutt å tro at en natts opplegg er starten på noe - og ikke ha sex hvis du oppfatter det som "depositum" for et kjærlighetsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Espen1970

Nei nå forstår jeg ikke...dette kan ikke stemme. De fleste forhold i dag er basert på sex etter første daten. Det er liksom det som må til i dag. Dersom det ikke stemmer blir det heller ikke forhold. Har ennå i dag ikke hørt om et forhold som har blitt til bare på grunnlag av stevnemøter og lignende. Vel foruten kristne da som har et helt annet syn på dette med seksualitet. Jeg tror norske kvinner liker å ha sex første ganger før de bestemmer seg for et forhold. Dersom de likte sexen godt etter første gangen vil de ofte ta kontakt med mannen, og da virker det ofte som om de tar innitiativet. Dersom mannen var dårlig i senga dropper de ham gjerne og venter heller på "en prins som skal komme ridenede på en hvit hest" Kommentarer?

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt18_som_lurer_på_ting

Jeg har vært borti det samme et par ganger, og begge gangene ble jeg like skuffet, men grunnen var også begge gangene den samme. Mannen hadde egentlig en annen han ville ha på kroken, mens han ikke kunne la vær å falle for fristelsen å ha se da vi flørtet sammen osv. Hver gang fikk også jeg høre svaret, vi kan ha sex, men jeg er ikke rede for noe forhold.

Men vi legger kanskje mye opp til det selv? Vi har gjerne sex med menn før vi kjenner dem godt nok, før vi vet hva de egentlig er ute etter osv. Kanskje burde vi heller forsøke å ta oss bedre tid, evt spørre hvilken formening han har med flørten? En ærlig mann vil kanskje si det som det er, han er ute etter sex, ikke forhold...? :)

Vennlig hilsen,

Nå skal jeg ikke påstå at jeg er noe erfaren på området, men jeg har vært med på det dere snakker om her... Jeg traff ei jente jeg har snakket mye med på nettet. Vi hadde snakket endel ganger om at sex hadde vært godt. Men jeg var ikke helt over x'en ennå, og derfor ikke klar for noe forhold. Dette fortalte jeg henne, og hun sa hun forsto... Når jeg traff henne i RL skjedde det ting... Jeg ville kalle det halvveis sex, for det ble bare såvidt startet... jeg klarte ikke pga at jeg syns det ble litt galt siden jeg ikke var HELT over x'en. Denne jenta ble veldig lei seg etterpå. Sa at hun følte seg utnyttet osv, til tross for at jeg fortalte henne åssen det lå an. Jeg stakk ikke av når vi var 'ferdige'. Jeg lå sammen med henne hele natten... Jeg mener hun burde sagt ifra der, siden hun tydeligvis ville mye mer. Det bør dere tenke på jenter, gutter og for den saks skyld, ALDRI ha 'uforpliktet' sex hvis ikke BEGGE er 100% med på det. Det blir bare problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk

Beklager, mente ikke å stemple deg som "lett på tråden":)

For å sette det i perspektiv. De forlater deg etter å ha hatt sex, men har ikke noe imot at dere fortsetter som bare sex-venner? Da er det ihvertfall ikke ferdighetene i sanga de ikke er fornøyd med:)

De syns vel rett og slett ikke at dere passer sammen? Tror ikke det har noe spesielt å si at de vil avslutte forholdet ETTER at dere har hatt sex...

Takk for alle svar! Jeg må jo innrømme at jeg var ung når dette skjedde og jeg følte vel et visst press, samt at jeg var litt nysgjerrig på sex og derfor gjorde det. Ok, jeg var med på det. Jeg kan ikke si jeg ble voldtatt, men jeg ble kanskje litt presset til det og ga etter for presset. Men problemet er vel at jeg følte at jeg hadde gitt for mye av meg selv etterpå siden det ikke ble et forhold ut av det. Jeg vet at dette ikke gjelder alle jenter, men hvorfor er det alltid jenta som føler seg brukt etterpå ennå man er med på det selv? Hva kan dette komme av? Kan det skyldes at man har et skamfullt forhold til sex siden det liksom ikke blir riktig å ha det for kosens skyld? Jeg har nå innsett at for meg er sex noe spesielt som jeg ikke vil dele med hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Jeg må jo innrømme at jeg var ung når dette skjedde og jeg følte vel et visst press, samt at jeg var litt nysgjerrig på sex og derfor gjorde det. Ok, jeg var med på det. Jeg kan ikke si jeg ble voldtatt, men jeg ble kanskje litt presset til det og ga etter for presset. Men problemet er vel at jeg følte at jeg hadde gitt for mye av meg selv etterpå siden det ikke ble et forhold ut av det. Jeg vet at dette ikke gjelder alle jenter, men hvorfor er det alltid jenta som føler seg brukt etterpå ennå man er med på det selv? Hva kan dette komme av? Kan det skyldes at man har et skamfullt forhold til sex siden det liksom ikke blir riktig å ha det for kosens skyld? Jeg har nå innsett at for meg er sex noe spesielt som jeg ikke vil dele med hvem som helst.

Hei igjen:)

Fint at du har bestemt deg for å gjøre bare hva du selv vil!

Du finner helt sikkert en som er verdt å satse på.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk

Hei igjen:)

Fint at du har bestemt deg for å gjøre bare hva du selv vil!

Du finner helt sikkert en som er verdt å satse på.

Lykke til.

Takk! Jeg har ikke gitt opp håpet ennå:-) Tror det finnes en prins til meg der ute et sted. Hvis ikke er jo ikke singellivet så verst det heller, kan gjøre hva jeg vil og være friiiii....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hannkatt

Det er kanskje litt ignorant å si det, men jeg tror du har skylda sjøl. Hvorfor ikke vente til du faktisk er sammen med han før dere ligger med hverandre. Sjøl om mange er glad for et knull, får de også ofte betenkeligheter med å være sammen med sånne jenter. Selg deg, men selg deg dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Nei nå forstår jeg ikke...dette kan ikke stemme. De fleste forhold i dag er basert på sex etter første daten. Det er liksom det som må til i dag. Dersom det ikke stemmer blir det heller ikke forhold. Har ennå i dag ikke hørt om et forhold som har blitt til bare på grunnlag av stevnemøter og lignende. Vel foruten kristne da som har et helt annet syn på dette med seksualitet. Jeg tror norske kvinner liker å ha sex første ganger før de bestemmer seg for et forhold. Dersom de likte sexen godt etter første gangen vil de ofte ta kontakt med mannen, og da virker det ofte som om de tar innitiativet. Dersom mannen var dårlig i senga dropper de ham gjerne og venter heller på "en prins som skal komme ridenede på en hvit hest" Kommentarer?

Espen

Det er nok et mindretall av jenter som bevisst ønsker å hoppe til køys med karen første kvelden eller natten. De fleste vil nok se det litt an,"smake og føle" litt på karen før han slipper til.

Han ønsker nok ofte å komme til sengsmed henne så raskt som mulig, men det er litt vanskeligere for henne.Upersonlig sex er ikke så greit for jenter som for gutter, kfr. dette med prostitusjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mannfolk

Det er nok et mindretall av jenter som bevisst ønsker å hoppe til køys med karen første kvelden eller natten. De fleste vil nok se det litt an,"smake og føle" litt på karen før han slipper til.

Han ønsker nok ofte å komme til sengsmed henne så raskt som mulig, men det er litt vanskeligere for henne.Upersonlig sex er ikke så greit for jenter som for gutter, kfr. dette med prostitusjon

Jeg vil bare presisere at jeg ikke gikk til køys med dem på første møtet. Jeg møtte dem flere ganger og ble litt bedremkjent med dem først. Men jeg innrømmer nå i ettertid at det likevel var for tidlig og at jeg har skyld i det selv. Jeg var ung på den tiden og følte presset fra samfunnet og venninner om å ikke være jomfru. Dette har kun skjedd i forbindelse med to gutter og de er de eneste jeg har ligget med. Siden har jeg ikke ligget med noen. Jeg vil vente til jeg møter en som jeg er i et sikkert forhold med. Jeg er absolutt ikke lett på tråden, selv om det kanskje hørtes slik ut i de to tilfellene jeg skrev om. Jeg er 27 år og har kun ligget med disse to guttene. Brent barn skyr ilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...