Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Doktor.

Jeg er en jente på 20 år. Jeg har i hele høst vært plaget av skabb, og har endelig klart å bli mer eller mindre kvitt det.

Nå har jeg derimot fått sår i underlivet. Det vil si; jeg har fått noen sår over kjønnsleppene, og rett under beltefestet. De gjør ikke vondt, utenom at det ene væsker, så det tørker og henger seg fast i underbuksen. Når det blir revet opp, gjør det vondt. Jeg lurer på om jeg har fått herpes.Jeg har aldri hatt det før, og synes det virker merkeligviss jeg har fått det nå, ettersom jeg ikke har vært direkte aktiv i seksualfronten.

Jeg trodde en fikk blemmer, og så sår av dette. Jeg trodde også dette kom på de steder man kan kall "bløte". Jeg har ingen symptomer innenfor leppene, der jeg trodde dette ville oppholde seg.

Jeg trodde dette var sår jeg hadde fått som følge av kløe jeg har hatt på skabbknuter som jeg har hatt i lysken. Jeg har hatt sex med en mann, og han har nå også registrert merker på huden. Jeg forstår ingenting.

Jeg har altså sår oppfor leppene, og rett under beltestedet. Det øverste er sa 1 cm stort, og det kommer væske ut av det. Jeg har ikke hatt noen blemmer, eller feber, eller noe generell ømhet. Jeg trodde jeg hadde skåret meg når jeg barberte meg. Nå er jeg bekymret.

Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89183-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er farlig å forsøke å stille en diagnose uten å ha undersøkt tilstanden, men etter din beskrivelse virker ikke som dine sår skyldes herpes. Hverken lokalisasjonen eller utseende passer. Men, som sagt jeg har ikke sett dem. For meg høres det kanskje mer sannsynlig at det er noen bakterieinfeksjoner. I tilfelle er du heldig (i forhold til eventuell herpesinfeksjon), fordi bakterier er lettere å behandle. Jeg ville ha gått til en lege som kunne se på det og tatt noen prøver til mikrobiologisk undersøkelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89183-hva-skjer/#findComment-490918
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...