Gå til innhold

kløe og svie etter samleie


Eirikskone

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en dame på 25 år. Jeg og min mann har fått en sønn som nå er 3 1/2 mnd. Forløst ved keisersnitt. Da jeg var svært plaget med bekkenløsning store deler av svangerskapet, har vi ikke hatt sex siden februar. Nå er sexlysten tilbake og ting er som normalt. Vi bruker ikke p-pillen fordi jeg får store humørsvingninger, p-sprøyten er uaktuelt fordi vi ønsker å få barn nr.2 om ikke så altforlenge, spiral får jeg ikke bruke da min mann har hørt så mange skrekkhistorier. Dermed er det den gamle metoden kondom som får gjøre susen. Men her kommer problemet. I ca et døgn etter samleie har jeg kløe og svie. Dette har jeg ikke opplevd tidligere. Kan jeg reagere på gummien eller kan det være noe annet galt?

Hilsen fortvilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har samme problemet når jeg bruker kondom.

Latexallergi, det finnes kondomer som ikke er av latex. de heter avanti er rådyre. Fås kjøpt på apoteket.

Ellers siden du ikke bruker noen pille,er det noe som heter PERSONA, de er et apparat som ved hjelp av urinen din finner ut når du har sikkre perioder og ikke. Du kan få kjøpt dette på noen apotek,(den siste kan være solgt) det er ikke alle som har de lengre. Apoteket hjelper deg med å finne ut hvem produsenten er. Grossistene fører dem ikke lengre. Test strimlene fås kjøpt på apotek. Dette apparatet er ganske dyrt mellom 700-800 kr. test strimlene koster mellom 100-150 kr, må kjøpes nye hver syclus.

Startpakken bestilles rett fra produsenten eller via internet (hvet ikke hvor). Håper dette hjelper.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet når jeg bruker kondom.

Latexallergi, det finnes kondomer som ikke er av latex. de heter avanti er rådyre. Fås kjøpt på apoteket.

Ellers siden du ikke bruker noen pille,er det noe som heter PERSONA, de er et apparat som ved hjelp av urinen din finner ut når du har sikkre perioder og ikke. Du kan få kjøpt dette på noen apotek,(den siste kan være solgt) det er ikke alle som har de lengre. Apoteket hjelper deg med å finne ut hvem produsenten er. Grossistene fører dem ikke lengre. Test strimlene fås kjøpt på apotek. Dette apparatet er ganske dyrt mellom 700-800 kr. test strimlene koster mellom 100-150 kr, må kjøpes nye hver syclus.

Startpakken bestilles rett fra produsenten eller via internet (hvet ikke hvor). Håper dette hjelper.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått mensen tilbake er forholdene i skjeden som hos damer etter overgangsalderen, tørt og sårt. Jeg anbefaler Ovesterin stikkpiller eller krem som kan kjøpes uten resept. Det påvirker ikke amming eller barnet. Gi tilbakemelding og det har virket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått mensen tilbake er forholdene i skjeden som hos damer etter overgangsalderen, tørt og sårt. Jeg anbefaler Ovesterin stikkpiller eller krem som kan kjøpes uten resept. Det påvirker ikke amming eller barnet. Gi tilbakemelding og det har virket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis du ikke har fått mensen tilbake er forholdene i skjeden som hos damer etter overgangsalderen, tørt og sårt. Jeg anbefaler Ovesterin stikkpiller eller krem som kan kjøpes uten resept. Det påvirker ikke amming eller barnet. Gi tilbakemelding og det har virket!

Hei Mette Moen.

Preparatet du har anbefalt skal ikke brukes ved amming.

Hilsen Eirikskone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har fått mensen tilbake er forholdene i skjeden som hos damer etter overgangsalderen, tørt og sårt. Jeg anbefaler Ovesterin stikkpiller eller krem som kan kjøpes uten resept. Det påvirker ikke amming eller barnet. Gi tilbakemelding og det har virket!

Hei Mette Moen.

Preparatet du har anbefalt skal ikke brukes ved amming.

Hilsen Eirikskone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...