Gå til innhold

"Lykkepillen" passet meg ikke...


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

- Jeg tar nå saken i egne hender.

Dermed basta.

Har fått henvisning til Psykolog(satser på å finne en som driver med såkalt Kognitiv Terapi), samt henvisning til Psykomotorisk Terapi.

Etter "samtaler" via e-post med div. leger og lokale naturterapeuter, har jeg også tenkt å fokusere på kosthold, + div. tilskudd. (Hyperikum, fiskeolje..m.m) Dette for å bedre produksjonen av stoffene serotonin og noradrenalin i systemet, som visstnok skal hjelpe på humøret..:-)

Bare for å illustrere at jeg faktisk har "satt meg inn" i sakene kan jeg nevne at Serotoninproduksjon kan økes ved hjelp av eggehvitestoffer, kjøtt, og frukter som: ananas, avocado, bananer,kiwi, plommer, tomater og valnøtter....

Noradrenalin- produksjonen har også forbindelse med aminosyrer og B6-vitamin.

Sjokolade er visstnok også et bra "kosttilskudd" for å øke prod. av dette stoffet...

Videre, under motivasjons-fanen "alle monner drar", har jeg også tenkt å fortsette mine "sesjoner" hos akupunktør.

Til orientering er jeg nå så godt som "fri" for øresus...:-) (det kom noe godt ut av det likevel...:-)

Nei, ærlig talt; "Lykkepillen" ble for "skummel" for meg...liker ikke å begynne å rote med hjernen min på den måten....er "skrudd" nok fra før...:-)

Merket diverse holdningsendringer jeg ikke likte...forflatede følelser som jeg bare kunne ane skyggen av....kjentes ikke "levende" ut , det heller....Setter jeg disse inn i helhetsbildet sammen med øresus, skjelvinger, tretthet, nattlige hallusinasjoner osv.....

Jeg prøver noe annet.

Så får det heller gå som det går....?

Sier ikke at jeg skal"spise" meg ut av depresjonen og angsten; bare at jeg skal "slå" dem med egne midler....

Når jeg (forhåpentligvis) etter noen sesjoner med Psykomotorisk Terapi, kanskje har fått "roet ned" div. skjelvinger og rykningstendenser, er det kanskje på tide å begynne med litt mer "heavy" mosjon.(har hørt det før..:-)

Dette skal visstnok øke produksjonen av nok et stoff i hjernen som skal påvirke humøret..(samme stoffet man får ved å spise...sjokolade..(?!))

Stikk den....:-)

Mange av dere vil kanskje grine litt på nesen , og si : - ja, han er "oppe" idag,..men imorgen....?

Til dèt kan jeg bare si: Jeg var "oppe" i går også , jeg...:-)....dessuten; jeg regner med "nedturer" underveis, men har faktisk tenkt å "snu" disse slik at jeg kommer styrket ut av hver eneste en av dem....på samme måten som jeg gikk til mentalt "frontalangrep" på øresusen når den var som verst, skal jeg også knekke hver eneste nedtur ved å sette fokus på dem, og gjøre det jeg kan for å våkne neste dag og vite at jeg har kjempet mot "det onde"...det ligger styrke å hente dèr også....

Det er klart dette vil ta tid.

Og det vil bli harde og vanskelige stunder.

Men dèt er jeg vant til...

Og dersom jeg ikke tar livet av meg i prosessen, er vel TID det jeg har mest av fremover...?

Alle testresultater hos legen viste forøvrig at jeg er frisk...

Som en fisk.

Fysisk, ihvertfall....

Typisk, tenkte jeg da; jeg greier søren ikke å røyke meg ihjel engang.....:-P

Det eneste medikamentet jeg har tenkt å "tylle" i meg i en overgangsfase, er et lett sovemiddel som jeg for øyeblikket ikke kan huske hva heter...(har ikke hentet det ennå...)

Blir kanskje søvnløs inatt..men..pytt,pytt..

Hva gjør vel noen timer fra eller til?

Med tanke på "hangovers" tenkte jeg å vente til fredag førstkommende....smart eller?

Vi får se...

Vil bare helt til sist nevne at jeg har full forståelse og respekt for de av dere som velger å bruke AD, og håper at ingen føler seg "tråkket" på av dette noe "selvoppløftende" innlegget...jeg er kanskje bare feig...som ikke tør å stole på legevitenskapen...?

Jeg vet ikke.

Men jeg har det ihvertfall bedre med meg selv etter denne avgjørelsen....og dèt er vel igrunn sakens kjerne...eller?

Motivasjonen min for dette innlegget (hvis noen gidder å lese hele) ; er vel håpet om noen lykkeønskninger på veien....

Får jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jada, det får du!

Skulle ønske jeg hadde vært tøff nok til å ta det standpunktet den gangen jeg hadde sjansen. Man da ble jeg nektet sykemelding. Derfor valgte jeg å ta lykkepillen. Angrer.

Nå er jeg pillefri. Og i stadig bedring. Etter sterke seponeringsproblemer.

I dag tar jeg Johannesurt (=Hypericum) og Efamol (Nattlysolje for PMS, jeg er kvinne, så kan vel ikke sammenligne oss helt pga hormoner og slikt).

B-vitaminer er jeg bedt om å ta regelmessig. Slenger på en mineral/vitamin-pille for sikkerhets skyld.

Går hos psykolog og psykomotorisk fysioterapi. Trener når kroppen tillater det. Prøver å spise det jeg vet kroppen min skal ha, og holde meg unna det jeg vet jeg reagerer negativt på. Her må en prøve seg fram. Det er ikke alltid like lett å være 'flink'.

Så tar jeg fast akupunktur. Ved behov oppsøker jeg annen alternativ medisin. Fastlegen har gitt beskjed om at han ikke har mer å tilby meg. Så da så. Vises ikke noe på prøvene. Men en slutter jo ikke å prøve å finne et 'svar' allikevel.

Så lykke til!

Men håper du som meg vet at, hvis en blir skikkelig dårlig, så kanskje en må ty til skolemedisin igjen. En periode ihvertfall. Får håpe jeg slipper. Det måtte være for barnas skyld i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det får du!

Skulle ønske jeg hadde vært tøff nok til å ta det standpunktet den gangen jeg hadde sjansen. Man da ble jeg nektet sykemelding. Derfor valgte jeg å ta lykkepillen. Angrer.

Nå er jeg pillefri. Og i stadig bedring. Etter sterke seponeringsproblemer.

I dag tar jeg Johannesurt (=Hypericum) og Efamol (Nattlysolje for PMS, jeg er kvinne, så kan vel ikke sammenligne oss helt pga hormoner og slikt).

B-vitaminer er jeg bedt om å ta regelmessig. Slenger på en mineral/vitamin-pille for sikkerhets skyld.

Går hos psykolog og psykomotorisk fysioterapi. Trener når kroppen tillater det. Prøver å spise det jeg vet kroppen min skal ha, og holde meg unna det jeg vet jeg reagerer negativt på. Her må en prøve seg fram. Det er ikke alltid like lett å være 'flink'.

Så tar jeg fast akupunktur. Ved behov oppsøker jeg annen alternativ medisin. Fastlegen har gitt beskjed om at han ikke har mer å tilby meg. Så da så. Vises ikke noe på prøvene. Men en slutter jo ikke å prøve å finne et 'svar' allikevel.

Så lykke til!

Men håper du som meg vet at, hvis en blir skikkelig dårlig, så kanskje en må ty til skolemedisin igjen. En periode ihvertfall. Får håpe jeg slipper. Det måtte være for barnas skyld i så fall.

For meg som helst ikke vil ta medisiner, hørtes dette kjempespennende ut. Ønsker deg all lykke til :o)

Hvis du vil, så hadde det vært kjempeflott om du ville sende meg noen ord om hvordan det virker. Hadde blitt kjempetakknemlig for det! Addressen min er [email protected]

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Tristian!

Så utrolig fint å høre at du er blitt kvitt øresusen! Det var skikkelig bra. Selv tusler jeg rundt med det lille susehodet mitt ennå. Har en mistanke om at Zoloft´en har skylda, fordi det startet samtidig med at jeg begynte på dem.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til! Du høres ut som en "grepandes" kar, som vet hva han vil. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tristian!

Så utrolig fint å høre at du er blitt kvitt øresusen! Det var skikkelig bra. Selv tusler jeg rundt med det lille susehodet mitt ennå. Har en mistanke om at Zoloft´en har skylda, fordi det startet samtidig med at jeg begynte på dem.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til! Du høres ut som en "grepandes" kar, som vet hva han vil. :-)

Anbefaler på det sterkeste en akupunktur-behandling!

Det kan virkelig gjøre "susen":-)) Hvis du ber terapauten sette alle kluter til for å angripe øresusen...så er jeg sikker på at du vil merke det etterhvert...

(Bor du i Oslo -området kan jeg kanskje få gitt deg en anbefaling på en eller annen måte...?)

Hvis du vil...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som helst ikke vil ta medisiner, hørtes dette kjempespennende ut. Ønsker deg all lykke til :o)

Hvis du vil, så hadde det vært kjempeflott om du ville sende meg noen ord om hvordan det virker. Hadde blitt kjempetakknemlig for det! Addressen min er [email protected]

Vennlig hilsen

Takk!

Skal sende deg noen ord etterhvert, men du må nok finne deg i noen opp-og ned meldinger om hverandre....:-)

Kan lett bli forvirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste en akupunktur-behandling!

Det kan virkelig gjøre "susen":-)) Hvis du ber terapauten sette alle kluter til for å angripe øresusen...så er jeg sikker på at du vil merke det etterhvert...

(Bor du i Oslo -området kan jeg kanskje få gitt deg en anbefaling på en eller annen måte...?)

Hvis du vil...:-)

Takk for svar!

Skal til en homeopat om et par uker. Får håpe han kan gjøre noe med øresusen. Nå har den blitt enda verre, det er til å bli sprø av (og jeg er vel sprø nok fra før av...hehe).

Susingen overdøver TV'n også, husker snart ikke hvordan det var å "høre" stillhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...