Gå til innhold

Ingen vits med røykeslutt?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

I mange år har jeg nå hatt løs mage. Jeg bekymrer meg ofte sterkt, har ofte angst, og drikker mye kaffe og røyker, bruker snus og holder meg mye i ro. Varierte måltider inntas regelmessig, men jeg sluker alltid maten. Nå er jeg på vei til å legge nikotinen på hylla og alkohol er jeg måteholden med. Bruker kun paracet hvis jeg har hodepine. Har intet vekttap, snarere tvert imot.

Magen: ofte har jeg mye luft, nesten alltid har jeg løs, slimete og illeluktende avføring. Avføringen er ofte mørk, noen ganger nesten svart, og det virker som om det er noe hvitt (ufordøyd?) i den. Hvis jeg har fast avføring er den veldig smal, hadde for litt siden hemorider, brukte stikkpiller og fikk vekk dette. Men fremdeles hender det at det klør.

Jeg er mann og rundt 35 år og har store motforestillinger mot å bry fastlegen med dette. Har delvis slått meg til ro med at problemene skyldes en evig diare som jeg først fikk, og det til gangs, etter inntak av lokal mat i tropene for rundt 10 år tilbake. Fikk en lignende reaksjon fem år seinere, også da i tropene.

Kan det skje at noen hissige bakterier sitter igjen inne i tarmene/magen? Jeg er så bekymret for at dette kan være noe som er meget alvorlig og derved kan føre til utlagt tarm, et alternativ som ikke eksisterer for meg. En annen bekymring er smerter i forbindelse med en slik undersøkelse. Hva tror du dette kan skyldes? Har jeg i det hele tatt noen god grunn for å slutte å røyke?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89339-ingen-vits-med-r%C3%B8ykeslutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...