Gå til innhold

Konsentrasjons/ Hukommelse


kodak1365380419

Anbefalte innlegg

kodak1365380419

Hei Jeg er bipolar 2.Har en stund stått under en del press.( Ca 1 år )

Av medisiner bruker jeg 150mg Lamictal morgen og kveld.

Og 15 mg Buspar morgen og kveld (Disse to har jeg brukt fast i 3 år ). Har også en periode nå brukt 2 mg Flunipam om kvelden.Føler meg ikke så veldig deprimert, men det er ikke noe konsentrasjon igjen.

Dette har jeg ikke opplevd tidliger. Det begynner og bli flaut også. Kan ikke huske hva jeg prater om midt i en setning osv. Har du noen råd her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hvis du har hatt stort press i et år, så kan det være det som gjør det. Da kommer nok bedringen når presset minsker.

Det er sikkert viktig å ta spesielt hensyn til deg selv i denne situasjonen. Få nok søvn og hvile. Unngå for mange avtaler.

Hadde selv en slik periode over et par år, hvor presset var mye mer enn jeg orket.

Konsentrasjon og hukommelse forsvant for meg også.

Jeg jobbet den gangen, og jeg husker at en dag, hvor dette presset utartet seg til full krise, så husket jeg plutselig rett og slett ikke hvordan jeg skulle fylle ut et bestemt skjema som jeg hadde fyllt ut nesten hver dag i flere år. Hjernen virket helt 'død'. Det var en merkelig opplevelse. Blir det for mye for en så reagerer kroppen slik.

Ellers på den tiden så husket jeg ikke navn på nære familimedlemmer. Husket ikke hvor gamle ungene var og mange slike ting. Måtte virkelig bruke tid på å komme på det. Og så pratet jeg mye feil. Byttet om ord, og tenkte en ting og sa noe annet. Plutselig skrev jeg som om jeg hadde dysleksi.

Det var skremmende, men det gav seg når ting normaliserte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...