Gjest uggebugg Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hjelp! Kjæresten min innrømmte nettopp ovenfor meg at hun har spiseforstyrrelse, og at hun i blandt kaster opp mat og iblandt ikke spiser. Hun sier selv at det ikke er sånn at det er alvorlig, men jeg syns det er alvorlig nok! Jeg har sagt hun må prate med noen, og hun sier hun skal prate med moren om dette. Men hva kan jeg gjøre?? Og er noe av dette min feil? Jeg har alltid fortalt henne hvor flott, sexy og deilig hun er... Hun har alltid vært litt tynn, men spist normalt.Hva kommer slike ting av? Er det selvtillitten det er noe galt med? Hvordan kan jeg hjelpe henne?? Jeg orker ikke om noe skal skje med henne, da hopper jeg i havet... Hilsen bekymret... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89388-hjelpspiseforstyrrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Flott at du bryr deg! Nei det er ikke din skyld. Leger mener nå at spisesorstårelser skylden mangel eller for mye av et stodd i hjernen, altså det er en sykdom, ikke hennes feil! Det er ikke bare bare å komme ut av et spiseforstyrer helvete, eg råder deg til å tipse henne om å kontakte iks, intresse gruppen for kvinner med spiseforsyrelser eller andre organisasjoner som er eksperter på dette. De kan sikkert hjelpe deg og henne videre, veilede og gi informasjon. Mange jenter kommer raskt ut av spiseforstyrleser og blir helt normalen, noen bruker lang tid, noen sliter litt med det senere i livet, kommer aldri liksom helt over det, mens et fåtall desverre ikke inser at de er syke, blir helt paranoide, tror de er tykke og at mat er en fiende, blir folkesky og tilslutt dør av utmattelse. Men eg kan trøste deg med at kjæresten din allerede har kommet langt på veien i det å bnli frisk, hun har inrømmet at hun har et problem, så lenge pasienten gjør det er håpet stort! Kontakt lege eller helsesøster slik at de kan følge henne opp og se hvilken form helsen hennes er i (fysisk og psykisk) ikke døm henne og støtt henne gjennom harde tider;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89388-hjelpspiseforstyrrelse/#findComment-489678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Spiseforstyrrelser bør alltid taes alvorlig, og så tidlig som mulig. Vil kanskje tro at moren IKKE er den hun skal snakke med. Det finnes en egen interesse-gruppe for personer med spiseforstyrrelser, telefon-nummet er 22422222 ( håper det fremdeles stemmer). Synes også at hun skal ta kontakt med fastlegen sin. Denne kan ofte hjelpe. Fravær av mens. er et varsel-symptom. Du som kjæreste kan støtte mye. Kanskje kan du dreie komplimentene litt vekk fra hennes utseende, og heller over mot hennes personlige egenskaper og hyggelige væremåter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89388-hjelpspiseforstyrrelse/#findComment-490085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.