Gå til innhold

Dr. Moen


Gjest Mea

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 33 år som har en datter på 18 mnd. Nå er vi i den situasjon at vi har veldig lyst på en til.

Jeg har ikke noen regelmessig mens - varierer med 1/2 eller to uker over tiden. Har alltid gjort det, så det er vel normalt for meg.

Nå lurer jeg på om hvordan jeg kan vite når i mnd. jeg er fruktbar. På dag 17 - 20 i syklus så fikk jeg litt slimaktig blødning. Det er ikke noe mye, bare litt. Kan dette være noe i forbindelse med eggløsning? At dette kan komme rett etter e.løsning? Jeg har hatt dette ofte. Litt blødning midt mellom 2 sykluser. Har tatt hormonprøver hos legen, og de var så vidt jeg vet normale.

Håper på svar

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Mea

Eggløsningen kommer 14 dager før mensen, men det er vanskelig å vite når du er litt uregelmessig. Hvis du har mer enn 35 dager imellom regnes det unormalt. I noen tilfeller kan man da forsøke å stimulere til regelmessig eggløsning med Pergotime/Clomivid. Man kan forsøke å finne sin eggløsning ved å måle temperatur daglig, den stiger ca en halv grad etter eggløsning, og det holder seg til mensen starter igjen. Man kan også bruke eggløsningstester (kjøpes uten resept), men de er noe dyre i bruk. Slimet blir karakteristisk ved eggløsning, kanskje med litt blod som du har opplevet. Man blir lettest gravid på eggløsningsdagen, og i 4-5 dager før og en dag etter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...