Gå til innhold

Er det noe som påvirker eggets "festeevne"?


Blue Skies

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes så ofte jeg leser om kvinner som har vært til kunstig befruktning og fått beskjed om å ta det fullstendig med ro den første uken etter egginnsetting?!?

De får beskjed om å ikke løfte eller hoppe.

Betyr det at det jeg gjør kan påvirke om egget fester seg?

Jeg har mistet de to siste gangene jeg var gravid og ønsker å gjøre alt for å bli fort gravid igjen. Det er i dag fire-fem dager siden jeg har eggløsning og et befruktet egg vil vel omtrent feste seg i disse dager?

Er det noe man bør avstå fra? Fysisk eller når det gjelder drikke?

MVH Blue Skies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror inte att det har så stor betydelse för om du sportrar eller gjör andra saker när ägget skall fästa sig. Det är mera som skall till för att det skall "kaffa" eller gå illa. Det är klart att man gjör allt vad som man kan för att det evt skall gå bättre. Om det känns bättre att ta det med ro under denna period, så skall du givetvis gjöra det. Jag tror dock att den psykologiska anspänning som detta innebär att vänta på en positiv gravtest och att leva under press , har större påverkan än om du är fysisk aktiv. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror inte att det har så stor betydelse för om du sportrar eller gjör andra saker när ägget skall fästa sig. Det är mera som skall till för att det skall "kaffa" eller gå illa. Det är klart att man gjör allt vad som man kan för att det evt skall gå bättre. Om det känns bättre att ta det med ro under denna period, så skall du givetvis gjöra det. Jag tror dock att den psykologiska anspänning som detta innebär att vänta på en positiv gravtest och att leva under press , har större påverkan än om du är fysisk aktiv. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...