Gå til innhold

vet ikke hva jeg skal gjøre....

Anbefalte innlegg

Føler meg så deppa for tiden. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger for at dagene skal gå. Føler at ingen bryr seg om hva jeg vil, å hvordan jeg har det.

Jeg har en type å hver gang jeg snakker om voldtekten føler jeg at han ikke vil høre på meg kansje dette er bare en følelse.

Han sier alltid etter en stund jeg har begynt å snakke om det at han er trøtt å må sove,hvis jeg snakker om dette på kvelden. Å når jeg ringer han når jeg er veldig lei meg å tenker på det som skjedde å er redd sier han at han ikke kan komme bort fordi han skal nokke viktig. Han sier han ikke kan sitte barnevakt for meg hele tiden...passe på at jeg ikke skader meg selv...eller finner på dumme ting...ja faktisk han bruker det ordet barnevakt. Jeg er 17 år mener ikke at han skal sitte barnevakt vil bare at han skal være der med meg holde rundt meg slik at jeg føler meg trygg.

Han sier han elsker meg,å tror på ham...men når han sier slike ting til meg begynner jeg å tvile! Er det meg er jeg kansje en plage? men hva skal jeg gjøre skal jeg heller la vær å ringe han å heller gjøre meg selv noe? jeg er så forvirret nå! å veldig deppa! Har det så vondt...at til tider orker jeg ikke mer...vil bare dø! Å bli voldtatt av to men når man er 13 år er noe jævli! Dette skjedde i utlandet å jeg har lyst å reise ned der for min egen skyld føler at det hadde blitt bedre å møte stedet der det skjedde,typen min har sagt at han kan være med,men alle løfter han gir meg,de skjer det ingenting med!!! det er usanne løfter! Så nå har jeg sagt at jeg skal reise ned der alene,men han sier at hvis jeg gjør det så blir det slutt mellom oss! Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Vil ikke ha det vondt lenger...jeg vet jeg trenger hjelp det har jeg sagt til han...men ingen hjelp å få!!!!! =( er det bare meg eller e noe gale her? noe gale i dette forholdet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89407-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jeg forstår

Dette høres ut som en kopi av mitt forhold. Jeg er selv sammen med en jente som ble voldtatt som 15-åring. Og jeg tror jeg kan gi en forklaring på hvorfor kjæresten din er som han er.

Som kjæreste har en et stort ansvar, uansett situasjon. En skal støtte sin kjære gjennom vonde og gode tider. Spesielt når en er sammen med noen som er voldtatt.

Du sier at han sier han er trøtt og ønsker å sove når du vil prate om voldtekten. Og dette er normalt, men ikke alltid.

Egen erfaring viser at det er ofte om kvelden voldtektsofferet vil prate. Dette skjer også i mitt eget forhold.

Det er utrolig vanskelig å høre på, selv om det er en "plikt" som kjæreste å lytte. Han er nok ulidelig glad i deg, husk på det. Og det er ikke lett for noen å høre på når en av ens kjære forteller at noen har gjort henne/han så vondt.

Jeg føler selv skyldfølelse, selv om dette skjedde lenge før jeg traff henne. Og jeg vil tro at din kjæreste føler det samme. Det er ingenting han kan gjøre, og maktesløsheten hans gjør at han kanskje vil ta avstand fra episoden.

Når det gjelder det at han ikke kan være din barnevakt, har nok det med egen redsel å gjøre. Det alle partnere av et voldtektsoffer er redd for, er at dette skal skje igjen. Det blir som om en slaggs vegg er fjernet, og offeret er et lett "bytte" for voldtektsmenn. Dette er selvsagt ikke sant, men slik tenker en.

I begynnelsen av vårt forhold, var jeg livredd hver gang min kjære skulle i festlig lag. I og med at jeg har en jobb som gjør at jeg har mye vakter i helgene, kunne jeg ikke være med. Dette ble oppfattet som sjalusi av hennes venner, men heldigvis kom jeg over det.

Han ønsker nok å holde rundt deg, men er kanskje redd for å "skade" deg. For ham er du det kjæreste i verden. Den han vil beskytte over alt på jord.

Jeg ville anbefale deg å be ham ta kontakt med en av organisasjonene som tar vare på voldtektsoffer. De vet nok hvordan de skal ta seg av pårørende også.

Ønsker dere lykke til.

Dette høres ut som en kopi av mitt forhold. Jeg er selv sammen med en jente som ble voldtatt som 15-åring. Og jeg tror jeg kan gi en forklaring på hvorfor kjæresten din er som han er.

Som kjæreste har en et stort ansvar, uansett situasjon. En skal støtte sin kjære gjennom vonde og gode tider. Spesielt når en er sammen med noen som er voldtatt.

Du sier at han sier han er trøtt og ønsker å sove når du vil prate om voldtekten. Og dette er normalt, men ikke alltid.

Egen erfaring viser at det er ofte om kvelden voldtektsofferet vil prate. Dette skjer også i mitt eget forhold.

Det er utrolig vanskelig å høre på, selv om det er en "plikt" som kjæreste å lytte. Han er nok ulidelig glad i deg, husk på det. Og det er ikke lett for noen å høre på når en av ens kjære forteller at noen har gjort henne/han så vondt.

Jeg føler selv skyldfølelse, selv om dette skjedde lenge før jeg traff henne. Og jeg vil tro at din kjæreste føler det samme. Det er ingenting han kan gjøre, og maktesløsheten hans gjør at han kanskje vil ta avstand fra episoden.

Når det gjelder det at han ikke kan være din barnevakt, har nok det med egen redsel å gjøre. Det alle partnere av et voldtektsoffer er redd for, er at dette skal skje igjen. Det blir som om en slaggs vegg er fjernet, og offeret er et lett "bytte" for voldtektsmenn. Dette er selvsagt ikke sant, men slik tenker en.

I begynnelsen av vårt forhold, var jeg livredd hver gang min kjære skulle i festlig lag. I og med at jeg har en jobb som gjør at jeg har mye vakter i helgene, kunne jeg ikke være med. Dette ble oppfattet som sjalusi av hennes venner, men heldigvis kom jeg over det.

Han ønsker nok å holde rundt deg, men er kanskje redd for å "skade" deg. For ham er du det kjæreste i verden. Den han vil beskytte over alt på jord.

Jeg ville anbefale deg å be ham ta kontakt med en av organisasjonene som tar vare på voldtektsoffer. De vet nok hvordan de skal ta seg av pårørende også.

Ønsker dere lykke til.

Tusen takk for svar! Er fortsatt forvirret,men svaret ditt hjalp meg utrolig mye.

Ønsker deg å kjæresten din lykke til. Stor klem fra meg.

DIXI Stavanger

Hei;)

Typen din høres veldig ut som min type.. han vil forstå, han vil beskytte deg, og la deg gråte i dine armer..

samtidig som han ikke vil høre på det forferdelige.. som du gjerne vil ut med, som du så gjerne vil snakke om.. du vil så gjerne ha et svar på at han ikke mener det er din feil..;(

Jeg har prøvd mange forskjellige varianter.. men har faktisk funnet ut at det å skrive et brev er det beste for meg og min type..

da kan jeg sitte i flere timer og få skrevet ned akkurat slik jeg vil fortelle det. om hvordan jeg føler det og hvordan jeg vil han skal være mot meg..

Han leser brevene mine og jeg ser han forstår.. samtidig som dette er en veldig vanskelig situasjon for ham. men han forstår når jeg er lei meg, han holder rundt meg når jeg gråter, jeg trenger ikke si så mye.. og mange ganger synes jeg det er like herlig;) En gang vil jeg ønske å ta opp med ham alle disse tingene, at jeg vil snakke om dem, at det ikke skal være et tabu emne mellom oss.. men jeg ser nå at det er altfor tidlig..

For meg høres det ut som om at han ikke takler å høre om det forferdelige som har hendt deg.. kanskje du skulle prøve å skrive et brev å gi ham.. der du får ned alle følelsene dine.. slik at han forstår dem.. kanskje skulle du spare på detaljene ettersom han ikke takler det ennå.. det er noe forferdelig som har hendt deg.. det verste som kan skje..

men for en kjæreste kan det være ganske ille det også.. for han føler at han kanskje har sviktet deg siden han ikke var der da det skjedde..

Vi her på dixi, tar imot pårørende og kan snakke med dem. tidligere har det vært en pårørende gruppe.. men den eksiterer ikke for øyeblikket..

om du selv har lyst å maile meg eller ringe, eller komme på besøk er jeg her for å hjelpe deg;)

Lykke til videre..

klem fra Anne Mari;)

DIXI Stavanger

Hei igjen;)

Hvis du bor i nærheten av Oslo eller Stavanger. Her hvor vi har dixigrupper. Jeg tror at hvis du hadde hatt muligheten burde du prøvd d.. der møter du andre jenter som sliter med de samme problemene som deg.. og du kan få hjelp til å starte bearbeidelsen..

Så og si alle som har deltatt i dixigrupper har vært fornøyde.. jeg har selv gått i dixi gruppe.. og ingenting har hjulpet meg mer..

men som jeg sa i forrige mail.. kan du også ringe oss..

og snakke me oss.. om d du har lyst å snakke om;)

Dixi Oslo: åpent tirsdag, onsdag og torsdag 9-15,

og tirsdagskveld 18-21

tlf: 22 11 43 20

Dixi Stavanger: onsdagskveld 18-21.

tlf: 51 52 03 60

sender deg masse goe klemmer ;)

tenker på deg...

- Anne Mari

Hei igjen;)

Hvis du bor i nærheten av Oslo eller Stavanger. Her hvor vi har dixigrupper. Jeg tror at hvis du hadde hatt muligheten burde du prøvd d.. der møter du andre jenter som sliter med de samme problemene som deg.. og du kan få hjelp til å starte bearbeidelsen..

Så og si alle som har deltatt i dixigrupper har vært fornøyde.. jeg har selv gått i dixi gruppe.. og ingenting har hjulpet meg mer..

men som jeg sa i forrige mail.. kan du også ringe oss..

og snakke me oss.. om d du har lyst å snakke om;)

Dixi Oslo: åpent tirsdag, onsdag og torsdag 9-15,

og tirsdagskveld 18-21

tlf: 22 11 43 20

Dixi Stavanger: onsdagskveld 18-21.

tlf: 51 52 03 60

sender deg masse goe klemmer ;)

tenker på deg...

- Anne Mari

Tusen takk for svar =) Jeg bor i bergen vet ikke om det er noe dixi gruppe her...klemmer

Annonse

Hei;)

Typen din høres veldig ut som min type.. han vil forstå, han vil beskytte deg, og la deg gråte i dine armer..

samtidig som han ikke vil høre på det forferdelige.. som du gjerne vil ut med, som du så gjerne vil snakke om.. du vil så gjerne ha et svar på at han ikke mener det er din feil..;(

Jeg har prøvd mange forskjellige varianter.. men har faktisk funnet ut at det å skrive et brev er det beste for meg og min type..

da kan jeg sitte i flere timer og få skrevet ned akkurat slik jeg vil fortelle det. om hvordan jeg føler det og hvordan jeg vil han skal være mot meg..

Han leser brevene mine og jeg ser han forstår.. samtidig som dette er en veldig vanskelig situasjon for ham. men han forstår når jeg er lei meg, han holder rundt meg når jeg gråter, jeg trenger ikke si så mye.. og mange ganger synes jeg det er like herlig;) En gang vil jeg ønske å ta opp med ham alle disse tingene, at jeg vil snakke om dem, at det ikke skal være et tabu emne mellom oss.. men jeg ser nå at det er altfor tidlig..

For meg høres det ut som om at han ikke takler å høre om det forferdelige som har hendt deg.. kanskje du skulle prøve å skrive et brev å gi ham.. der du får ned alle følelsene dine.. slik at han forstår dem.. kanskje skulle du spare på detaljene ettersom han ikke takler det ennå.. det er noe forferdelig som har hendt deg.. det verste som kan skje..

men for en kjæreste kan det være ganske ille det også.. for han føler at han kanskje har sviktet deg siden han ikke var der da det skjedde..

Vi her på dixi, tar imot pårørende og kan snakke med dem. tidligere har det vært en pårørende gruppe.. men den eksiterer ikke for øyeblikket..

om du selv har lyst å maile meg eller ringe, eller komme på besøk er jeg her for å hjelpe deg;)

Lykke til videre..

klem fra Anne Mari;)

takker så mye for svar,det hjelper å høre at jeg er ikke den eneste som opplever dette.

Kansje jeg burde prøve å skrive et brev,takk for gode råd!

Klem

DIXI Stavanger

Tusen takk for svar =) Jeg bor i bergen vet ikke om det er noe dixi gruppe her...klemmer

heia;)

nei, i bergen er det desverre ingen dixigrupper som arrangeres av dixi.. men hvis du hadde kontaktet MSO i bergen.. kanskje de har noen forslag til deg..

ellers så har jeg hørt om at Nico her på doktoronline, prøver å starte en dixigruppe selv i bergen.. kanskje du kunne kontaktet henne? og spurt hvordan hun ligger an med det! En dixigruppe trenger ikke plent bli drevet av noen som jobber i organisasjonen. det som skjer er at en flokk jenter samles.. 4-8 stk og snakker ut om sine opplevelser.. hjelp til selvhjelp er formålet ved gruppene..

masse klemmer fra Anne Mari

hei du !

ville bare si at SMI i bergen har støttegrupper for voldtatte. så du kan eventuelt ta kontakt med de for høre: 55904990

ellers vil jeg bare ønske deg lykke til.

-du er ikke alene!!!!

hilsner fra

hei - beklager at eg så dette litt seint, men ville bare fortelle deg at DIXI-grupper i Bergen ER underveis, men det tar nå litt lengre tid enn eg egentlig ville av litt ulike grunner. Bl.a. har eg akkurat mistet min lillebror.

Men uansett - hvis du er interessert i å være med i en gruppe/vil vite mer kan du maile meg på [email protected] , så skal eg prøve å holde deg oppdatert, og svare på det eg kan svare på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...