Gå til innhold

Flass eller tørr hodebunn?

Anbefalte innlegg

Gjest Langt hår

Hei! Jeg som skriver dette er en ung mann på 22 år. Jeg har i en periode på et par år(ihvertfall) vært plaget med tørr hodebunn eller flass.

Jeg har langt tykt hår som oftest henger i hestehale, og av den grunn så lurer jeg på at det kanskje ikke kommer nok luft inn til hodebunnen..

Uansett, hvordan kan jeg(uten å måtte bruke hundredevis av kroner på 1000 forskjellige produkter) finne ut om det er tørr hodebunn eller flass jeg har?

Som oftest så merker jeg plagen når det har gått 4-5 dager uten at jeg har vasket håret. Da Legger deg seg små skorper i hodebunnen, og når jeg blir varm og svett, da klør det voldsomt..

Hjelp meg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89408-flass-eller-t%C3%B8rr-hodebunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke ut som flass. Et tips kan jo være å ta en tur til frisøren og be om en fagmanns uttalelser om problemet. Samt råd om en egnet shampoo som kan avhjelpe problemet.

Det finnes en type flass i hodebunnen som egentlig er en type sopp. Den er liksom "fetere" og mere gulaktig enn vanlig flass. Det finnes en spesiell shampoo på apoteket som kan kurere det, den heter Fungoral, såvidt jeg husker, for mannen min hadde det problemet.

Vanlig flass er lettere og hvitere.

Dessuten synes jeg du kan lette problemet noe ved rett og slett å vaske håret oftere. Fire-fem dager mellom hver hårvask synes jeg høres mye ut. Det kan jo begynne å klø for hvem som helst da.

(Jeg klør i hodet etter EN dag uten hårvask, jeg..!)

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...