Gå til innhold

Lekkasje av fostervann?


Gjest 28

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 20.uke. I dag var jeg på UL fordi jeg i går hadde litt vannaktig utflod. Det er vanskelig å bedømme hvor mye det var, men det var såpass at det gikk gjennom en tynn truse, men jeg oppdaget det bare da jeg var på toalettet.

Generelt bekymret som jeg er, tok jeg kontakt med lege, og var, som sagt, i dag inne til kontroll. Alt så bra ut, og legen mente at sannsynligvis var det ikke fostervann, siden jeg heller ikke hadde blod eller smerter.

Det var allikevel en liten mulighet for at det kunne være hull på fostervannssekken, uten at de kunne se dette på UL.

Jeg har ikke hatt noe økning i dag, men jeg er litt bekymret fordi jeg er vant med at utfloden er tykkere og med mer farge.

Uansett, dersom det skulle vær fostervann, sa en lege jeg snakket med at det ikke trengte å føre til noe fare, og at det var noen kvinner som lakk litt hele svangerskapet.

Legen jeg snakket med i dag, virket imidlertid mindre opptimistisk, jeg fikk inntrykk at enhver lekkasje ville føre til at det ble tomt.

Takknemlig for noen gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har varit på kontroll idag , där allt såg bra och normalt ut. Då tycker jag att du skall lita(stole) på detta. Det hörs inte ut som du läcker mera nu och det är ju störts chans för att det bara var en riklig flytning(utflod). Om du tycker att det skulle komma mera tunnflytande, riklig vätska, skall du ta kontakt med doktor igen. Det bildas nytt fostervatten hela tiden om det skulle gå ett hål på den. Detta medför dock en ökad risk för olika komplikasjoner. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har varit på kontroll idag , där allt såg bra och normalt ut. Då tycker jag att du skall lita(stole) på detta. Det hörs inte ut som du läcker mera nu och det är ju störts chans för att det bara var en riklig flytning(utflod). Om du tycker att det skulle komma mera tunnflytande, riklig vätska, skall du ta kontakt med doktor igen. Det bildas nytt fostervatten hela tiden om det skulle gå ett hål på den. Detta medför dock en ökad risk för olika komplikasjoner. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...