AuEn Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei, Jeg er en mann på 37 år. Har Calvé-Legg-Perthes og var i den forbindelse innlagt på sykehus fra jeg var 4 år til jeg fylte 7 år. Omkring 3 år. Jeg hadde ca. 2 cm forskjell på bena men ble operert i 8 klasse og resultatet er at jeg i dag har omtrent helt like benlengder. Men de senere år har jeg hatt en økende grad av smerter. Ikke bare i hofte men også i rygg/korssrygg. Dette som et resultat av skjevbelastning. Jeg er i full jobb som ingeniør, og trives godt. Men ofte føler jeg at jeg ikke er i stand til å jobbe full dag p.g.a. smerter. Noe som gjør at jeg mister overskudd og kvalitet og innsats på jobb synker. Dette er hardt og akseptere. Jeg har snakket med trygdekontoret og de vil hjelp med å dekke sykemeldingene mine fra dag 1, slik at jobben min er tryggere. Fordi de ikke har de utgitene på meg. Men de kan ikke finne en "post" for å hjelpe meg med fysioterapi for å forebygge sykemeldingene og oppbygging av skjevbelastningene. Er det noen som vet om jeg har rett på dekning av fysioterapi eller andre støtteordninger som kan gjøre at jeg kan fortsette i jobb? Jeg har vært til utrefning for eventuelt å skifte hofte. Men spesialistene sier at selve hoften har vært uforandret de siste 10 årene. Mitt problem og smertegrunn ligger i muskelen ved den dårlige hoften. Som er bortimot halvparten av den friske siden. Dermed så vil den muskelen "kollapse" til tider. En operasjon vil ikke hjelpe på dette, slik at jeg må avfinne meg det situasjonen som den er. Eller er den noen som har andre erfaringer? Jeg elsker å gå på tur (også ski). Og vil ikke ofre dette. Og jeg er redd for at om jeg tar en hofteoperasjon så må jeg ofre mye av dette. Har jeg rett? Jeg håper at det er noen som har noen greie svar til meg. Om ikke annet en henvisning til noen som burde kunne gi meg noen svar. På forhånd, takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89410-calv%C3%A9-legg-perthes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.