Gå til innhold

Muskelknuter/myomer


Gjest henny

Anbefalte innlegg

Jeg var ved lege i siste uke til forebyggende undersøkelse mot livmorhalskreft. Legen fant forstørret livmor og flere muskelknuter. Legen tok kreftprøve fra livmorhulen. Jeg har vært så trøtt og sliten i det siste året, kan det ha noen sammenheng? Jeg er usikker på hvilke symptomer denne tilstanden kan gi. Vil være takknemlig for et utfyldende svar.

Vennlig hilsen

henny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hos kvinner over 40 år finner man muskelknuter hos over halvparten. De fleste har ingen symptomer, men noen kan få rikeligere menstruasjoner. Blodmangel kan selvsagt gjøre deg sliten, men i seg selv har muskelknutene ikke en slik virkning. Slike knuter er helt ufarlige, de går tilbake etter overgangsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hos kvinner over 40 år finner man muskelknuter hos over halvparten. De fleste har ingen symptomer, men noen kan få rikeligere menstruasjoner. Blodmangel kan selvsagt gjøre deg sliten, men i seg selv har muskelknutene ikke en slik virkning. Slike knuter er helt ufarlige, de går tilbake etter overgangsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...