ESN Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 I forbindelse med å forebygge naturlig håravfall for menn samt få tilbake deler av hårveksten så finnes det ulike behandlingsformer hvorav de fleste antagligvis ikke fungerer. En behandlingsmetode som jeg har lest er effektiv er en kur med Propecia (piller) hvor en samtidig gnir hodebunnen inn med Minoxidil. 1 Hvilken reell effekt (tid og resultat) vet man at denne behandlingsformen har? 2 Hvilke bi-vrikninger kan man få av behandlingen? Kan disse bi-virkningene evt gi varige men? 3 Hvor mye koster behandlingsformen? 4 Finnes det gode alternativer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89459-naturlig-h%C3%A5ravfall-for-menn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Dessverre har det opp gjennom årene kommet mange "vidunder-kurer" som etter noen år ikke har vist seg å ha effekt. de stimulerer kun de bittesmå myke hårene i hodebunnen, som ikke har noe med den ønskede hårveksten å gjøre. Propecia er nytt, jeg har ikke lest noe dokumentasjon om den, men vet at noen har hatt god erfaring. Du kan eventuelt søke her på DOL om andre har svart på eller diskutert denne medisinen før. Bivirkningene av Propecia er, såvidt jeg kjenner til, kun lokal hud-irritasjon for de som evt. blir allergiske mot innholdsstoffene. Prisen per år vil aldri overstige ca.1500 kr, pga. refusjonsordninger på reseprpliktige medikamenter fra trygdekontoret. Mange er fornøyd med hårtransplantasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89459-naturlig-h%C3%A5ravfall-for-menn/#findComment-490098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann3 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Dessverre har det opp gjennom årene kommet mange "vidunder-kurer" som etter noen år ikke har vist seg å ha effekt. de stimulerer kun de bittesmå myke hårene i hodebunnen, som ikke har noe med den ønskede hårveksten å gjøre. Propecia er nytt, jeg har ikke lest noe dokumentasjon om den, men vet at noen har hatt god erfaring. Du kan eventuelt søke her på DOL om andre har svart på eller diskutert denne medisinen før. Bivirkningene av Propecia er, såvidt jeg kjenner til, kun lokal hud-irritasjon for de som evt. blir allergiske mot innholdsstoffene. Prisen per år vil aldri overstige ca.1500 kr, pga. refusjonsordninger på reseprpliktige medikamenter fra trygdekontoret. Mange er fornøyd med hårtransplantasjon. Hei Du skriver følgende: Prisen per år vil aldri overstige ca.1500 kr, pga. refusjonsordninger på reseprpliktige medikamenter fra trygdekontoret. - Hvordan går man frem for å få en slik refusjon? Har brukt dette med veldig godt resultat siden år 2000 og betalt ca 6000 i året.. Ingen har før sagt at det er mulig å få refusjon på dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89459-naturlig-h%C3%A5ravfall-for-menn/#findComment-663101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lopo77 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Dessverre har det opp gjennom årene kommet mange "vidunder-kurer" som etter noen år ikke har vist seg å ha effekt. de stimulerer kun de bittesmå myke hårene i hodebunnen, som ikke har noe med den ønskede hårveksten å gjøre. Propecia er nytt, jeg har ikke lest noe dokumentasjon om den, men vet at noen har hatt god erfaring. Du kan eventuelt søke her på DOL om andre har svart på eller diskutert denne medisinen før. Bivirkningene av Propecia er, såvidt jeg kjenner til, kun lokal hud-irritasjon for de som evt. blir allergiske mot innholdsstoffene. Prisen per år vil aldri overstige ca.1500 kr, pga. refusjonsordninger på reseprpliktige medikamenter fra trygdekontoret. Mange er fornøyd med hårtransplantasjon. Propecia gir grei effekt, men bare ved bruk over lang tid (>3mnd), og ved kontinuerlig bruk. Problemet er at det er alt for dyrt! ca 1560 for 96 piller (96dager). og du får ikke et øre igjen av trygdekontor slik jeg har forsått, da prep ikke er godkjent i Norge. Eneste preparat med innholdsstoffet(finasteride) i Norge er Proscar som kommer i 5mg piller, men bare indisert for prostata hyperplasi. Prisen for 98 stk er 1146 kroner - og dette preparatet med denne diagnosen vil du få refusjon fra trygde kontoret... I utlandet operer man med proscar og pillekutter slik at man deler hver pille i 4 deler og dermed får 1,25mg i hver enhet(propecia 1mg) Dvs at med Proscar koster 392 dager 1146kroner, mens med Propecia koster 382 dager 6240!!! om du klarer å få overbevist en Lege i Norge å la deg gjøre dette er heller usikkert... Bivirkninger er veldig sjeldne, og husk at doseringen er veldig lav. Menn med forstørret prostata bruker 5 ganger dosen hver dag, med minimale bivirkninger. Hvis noen vil vite mere om androgen alopeci og legemidler: gå til http://www.hairsite.com/ Håper dette kan hjelpe de som sliter med problemet.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89459-naturlig-h%C3%A5ravfall-for-menn/#findComment-710472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann19701365380779 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hei Du skriver følgende: Prisen per år vil aldri overstige ca.1500 kr, pga. refusjonsordninger på reseprpliktige medikamenter fra trygdekontoret. - Hvordan går man frem for å få en slik refusjon? Har brukt dette med veldig godt resultat siden år 2000 og betalt ca 6000 i året.. Ingen har før sagt at det er mulig å få refusjon på dette... Hei Nei dette med refusjon er bare tull - fint hvis legen her kunne sjekke hva man prater om før man legger ut et svar.Propecia koster pr. idag kr 1806,- for 96 tabletter og man får ingenting igjen fra trygdekontoret da dette er et preperat som kun fåes ved registreringsfritak her i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89459-naturlig-h%C3%A5ravfall-for-menn/#findComment-1072996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.