Gå til innhold

vedr. clamydia

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde samleie m en jente for 1 1/2 uke siden. Under akten sprakk kondomet, men vi merket det med en gang og jeg trakk meg fort ut. Mitt spørsmål er da om jeg kan ha blitt smittet av clamydia eller lignende. Alt er som det skal der nede, men lurer på om jeg kan være smittet, om det i så fall kunne være nok, eller om det må mer til. Det tok max 5 sek. fra det sprakk til jeg var ute. Jenta virker frisk, men en vet aldri. Jeg er forøvrig ikke spesielt seksuelt aktiv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89488-vedr-clamydia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Tiden spiller selvfølgelig en vis rolle når det gjelder smitteoverføring, jo lengre kontakt jo større mulighet for smitte. Men det finnes andre faktorer også som er vel så viktige. F. eks. om det er en pågående infeksjon med mye bakterier eller virus i vagina. Er dette tilfelle trenger det ikke lang tid til smitteoverføring. Jeg kan ikke si hvor stor faren er for at du er smittet, det må du kunne vurdere i stor grad ut fra dtt bekjenskap til jenta. At du ikke har symptomer er i og for seg ingen bevis for at du ikke har påført deg smitte,selv om det er et godt tegn. Flere infeksjoner ( bl.a. chlamydia) kan forløpe over ganske lang tid uten symptomer. Det gjelder også parneren: at hun virker frisk er greit, og sjansene er selvfølgelig mindre, men det er ingen forsikring. Vil du være helt sikker bør du få tatt en prøve på de vanligste bakterier, bl. a. chlamydia.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89488-vedr-clamydia/#findComment-491550
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...