Gå til innhold

sopp og svømming ?


sivanita

Anbefalte innlegg

Første gang jeg fikk sopp var jeg på ferie i Hellas. Dette er 1 år siden. Fikk da beskjed om å ikke bade. Jeg fikk sopp igjen for 2 mnd. siden. Den har vært litt tilbakevendene, men håper at jeg har blitt kvitt den nå. Probleme er at jeg planlegger å begynne å svømme i basseng og ta boblebad regelmessig. Det jeg lurer på er om det kommer lettere tilbake da, eller hvis jeg føler litt kløing (kanskje begynnelse på ny soppinfeksjon?) om det da er farlig å svømme ? Eller hvis man har sopp.... Smittes det i vannet da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror en årsak til at man får sopp ved slik bading er at det blir fuktig, spesielt hvis går rundt i våt badedrakt. Det er altså neppe vannet som overfører smitten. Men det fuktige miljø som fremme veksten av sopp som mange (alle?) har litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror en årsak til at man får sopp ved slik bading er at det blir fuktig, spesielt hvis går rundt i våt badedrakt. Det er altså neppe vannet som overfører smitten. Men det fuktige miljø som fremme veksten av sopp som mange (alle?) har litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en årsak til at man får sopp ved slik bading er at det blir fuktig, spesielt hvis går rundt i våt badedrakt. Det er altså neppe vannet som overfører smitten. Men det fuktige miljø som fremme veksten av sopp som mange (alle?) har litt av.

Ok. Så det smitter ikke i vann. Men er det greit å bade hvis man har sopp ? Blir det verre på noen måte ? Kan man svømme ? Please svar, dette er viktig for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en årsak til at man får sopp ved slik bading er at det blir fuktig, spesielt hvis går rundt i våt badedrakt. Det er altså neppe vannet som overfører smitten. Men det fuktige miljø som fremme veksten av sopp som mange (alle?) har litt av.

Ok. Så det smitter ikke i vann. Men er det greit å bade hvis man har sopp ? Blir det verre på noen måte ? Kan man svømme ? Please svar, dette er viktig for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...