Gjest grunn til engstelse? Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei Jeg er hunkjønn på 37 år som for en drøy uke siden fikk forkjølelse. Par dager etterpå så merket jeg en liten hoven øm kul i gommen. Den forsvant, så begynte det å komme en liten helvelse på høyre siden i halsen ved svelget. Det ble da svært vondt å svelge, selv spytt. Hoste begynte,særlig på natta og om morgenen. Det var vondt å hoste også. Etter en kort stund gikk hevelse over og satte seg da på venstre side av svelget. Det varte ett par dager så forsvant dette. Jeg har ikke følt meg noe syk, tror ikke at jeg hadde feber. Var kald på "snuten". Eneste at jeg har vært inne i en "boks" i hodet. Nå føler jeg meg bedre men har liksom litt vondt på hver side av svelget når jeg strammer musklene der. Kanskje det er stølheten etter hosten. Hoster opp litt slim, mest blankt. Slimet var litt merkbart av gult. Hoster nå kun litt om morgenen og hvis jeg stresser. Hva feilte det meg tror du. Burde jeg vært hos legen når jeg ikke følte meg noe dårlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89499-halsbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Dette høres ut som en vanlig forkjølelse med et virus, men som hovedsaklig har gitt plager i svelget og luftrøret. Det er typisk virus som går helt ned mot stemmebåndet og gir heshet og hoste. Lymfeknutene ( de sitter bl.a spredt rundt nedgangen til halsen, og nedover på forsiden abv musklene på halsen ) danner forsvars-celler, og de SKAL hovne opp ved en halsinfeksjon, dette tyder på at immunforsvaret fungerer. Man behøver ikke kontakte lege dersom man ikke har høy feber utover 3 døgn, eller har påfallende nedsatt allmenntilstand. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89499-halsbetennelse/#findComment-492426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke engstelig lenger. Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Dette høres ut som en vanlig forkjølelse med et virus, men som hovedsaklig har gitt plager i svelget og luftrøret. Det er typisk virus som går helt ned mot stemmebåndet og gir heshet og hoste. Lymfeknutene ( de sitter bl.a spredt rundt nedgangen til halsen, og nedover på forsiden abv musklene på halsen ) danner forsvars-celler, og de SKAL hovne opp ved en halsinfeksjon, dette tyder på at immunforsvaret fungerer. Man behøver ikke kontakte lege dersom man ikke har høy feber utover 3 døgn, eller har påfallende nedsatt allmenntilstand. Takk for svar! Jeg har likvel vært hos lege og han ga meg samme svar som deg. Tok likvel blodprøve for å se om det var bakteriell. Dette var på torsdag. Han skulle ringe hvis det var det. Har ikke hørt noe, så da regner jeg med at det er førkjølelsesvirus. Ble sykmeldt en snau uke for å komme meg.Da det virker som stress gjør at det tar lengre tid å bli frisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89499-halsbetennelse/#findComment-492464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.