Emanuela1365380451 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg er ei jente på snart 18, som har hatt astma i ett år. Det begynte med hoste, hoste og atter hoste, og da kastet jeg også opp slim fra halsen. Dette pågikk veldig lenge, og legen konstaterte astma. Jeg fikk ventoline i diskus, men etter et halvt år gikk jeg til legen på nytt, fordi jeg ikke følte det hjalp noe særlig. Jeg hadde fremdeles konstant slim i halsen, og det var utrolig irriterende! Denne gangen fikk jeg Symbicort, og skulle bruke denne. Jeg syntes ikke denne har hjulpet noe bedre enn den forrige. Så jeg lurer på om det er noen av dere som har hatt lignende problemer og hva dere har kommet fram til at hjelper... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89505-hvilken-medisin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sofia-pia Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg lurer på om du bare bruker Ventoline? Det hadde jo vært en ide å prøve Flutide i tillegg som er en forebyggende medisin. Det bruker jeg, og jeg merker bedring i de periodene jeg bruker Flutide hver morgen. Er du blitt kontrollert skikkelig hos lege, eller fikk du bare utlevert medisinen og "that's it" ? Det er også viktig at du er oppmerksom på ting rundt deg som du kan reagere på. Feks: røyk, husdyr, tepper, muggsopp o.l.Reagerer du på noe av dette, blir du ikke bedre før det er fjernet. De medisinene du har fått er anfallsmedisiner, de bruker du når du føler at du blir tett, tungpustet.Hjelper de i det hele tatt? Uansett så ser det ut som du trenger daglig medisinering over en periode for å se om det hjelper. Jeg fåreslår at du bestiller deg en time til legen og prater med han om dette.Noe må jo gjøres når ikke medisinen du har fått hjelper. Lykke til hvertfall 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89505-hvilken-medisin/#findComment-490990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emanuela1365380451 Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Jeg lurer på om du bare bruker Ventoline? Det hadde jo vært en ide å prøve Flutide i tillegg som er en forebyggende medisin. Det bruker jeg, og jeg merker bedring i de periodene jeg bruker Flutide hver morgen. Er du blitt kontrollert skikkelig hos lege, eller fikk du bare utlevert medisinen og "that's it" ? Det er også viktig at du er oppmerksom på ting rundt deg som du kan reagere på. Feks: røyk, husdyr, tepper, muggsopp o.l.Reagerer du på noe av dette, blir du ikke bedre før det er fjernet. De medisinene du har fått er anfallsmedisiner, de bruker du når du føler at du blir tett, tungpustet.Hjelper de i det hele tatt? Uansett så ser det ut som du trenger daglig medisinering over en periode for å se om det hjelper. Jeg fåreslår at du bestiller deg en time til legen og prater med han om dette.Noe må jo gjøres når ikke medisinen du har fått hjelper. Lykke til hvertfall Jeg bruker ikke flutide nei... Men legen min sa at ventoline var forebyggende medisin, så jeg vet ikke... Jeg tror ikke jeg tåler muggsopp, for jeg fikk astma da jeg flyttet til Bergen for å gå på skole, og skal bo her i 3 år på internat. Internatet er mur, så det kan veldig godt være muggsoppen i veggene ja. Jeg har bodd her 1 1/2 år, og har like lenge igjen. Jeg kan ikke få fjernet det, siden jeg må bo her. Desverre Men tusen takk for svar! Skal se hva jeg kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/89505-hvilken-medisin/#findComment-491190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.