Gå til innhold

Moen- vær så snill! Hjelp!


Gjest sønni

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så lei av blødninger, bind og magesmerter!

Håper du kan gi meg råd om hvordan jeg skal takle problemene mine. Forklarer kort hva som er problemet:

Jeg gikk i ca. 5 år på p-piller, deretter 1 år på pp-sprøyte, før jeg og mannen min bestemte oss for å få barn sammen. Jeg har en datter på 9,5 år fra et tidligere forhold.

Nå er det 3 år siden jeg sluttet med prevensjon, men jeg har i løpet av disse årene hatt hormonforstyrrelser. Det vil si blødninger og magesmerter mellom menstruasjonene. Jeg fikk vite av legen min at det var fordi jeg ikke har eggløsning. Han vil allikevel ikke gi meg hormonbehandling enda, mener kroppen bør ta den tiden den trenger før menstruasjonssyklusen stabiliserer seg.

Disse blødningeforstyrrelsene mine er en meget psykisk belastning for meg, det går utover jobben og samlivet. Jeg har utrolig lyst på barn, datteren min blir jo stadig eldre. Det hadde vært fint å gi henne et eller flere søsken, og jeg vil gjerne oppleve dette på ny med mannen min. Jeg har hørt om Pergotime og Profasi. Er det noen bivirkninger med disse preparatene, må jeg ha resept fra legen og når kan jeg begynne på dem? (Avhengig avblødninger o.l ?)

Vil jeg noen gang få en normal menstruasjonssyklus og eggløsning, eller bør mannen min og jeg tenke på prøverør. Hvordan går jeg fram for å få gjennomført dette?

Håper på svar så fort som mulig.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes ikke at dere skal akseptere å vente lengre med skikkelig utredning og behandling. Be om henvisning til gynekolog. Ta evt selv kontakt med en, det er ikke alle som krever henvisning. Pergotime/clomivid må kjøpes på resept, men det kan være andre behandlingsmuligheter. Det vil utredning med hormonprøver vise. Prøverør er ikke første valg, men altså stimulering av eggløsning hvis det er der feilen ligger. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes ikke at dere skal akseptere å vente lengre med skikkelig utredning og behandling. Be om henvisning til gynekolog. Ta evt selv kontakt med en, det er ikke alle som krever henvisning. Pergotime/clomivid må kjøpes på resept, men det kan være andre behandlingsmuligheter. Det vil utredning med hormonprøver vise. Prøverør er ikke første valg, men altså stimulering av eggløsning hvis det er der feilen ligger. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...