Gå til innhold

zyprexa?


helga1365380152

Anbefalte innlegg

helga1365380152

Har noen av dere erfaringer med zyprexa? var hos psykologen i dag..ENDELIG turte jeg å gå dit og fortelle at jeg har så vanskelig med å fortelle ting og å stole på andre mennesker=)

Føler at jeg har kommet ett skritt vidre på veien...*deilig*

Spurte om jeg kunne få noe mot søvnproblemene mine og han annbefalte zyprexa...siden jeg har lyst å legge på meg noen kilo også så slår jeg to fluer i en smekk, men har noen av dere der ute erfaringer med den sorten? hører gjerne fra dere så fort som mulig.

Klemmer fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Jeg gikk på zyprexa i 3 mnd og hadde god virkning av den. Det tok bort stresset i hodet og det var det som var målet. Problemet med den medisinen for min del var at jeg la på meg 8kg på den tiden jeg gikk på medisinen. Jeg fikk økt matlyst og et enormt matsug. Etter 3 mnd med vektøkning fikk jeg nok og sluttet på medisinen. Matsuget ble borte med det samme og 2kg rant av. Holder fortsatt på å få vekk de kiloene jeg la på meg på denne tiden.

Jeg ble veldig trøtt og sov glatt 12 timer i døgnet. Nå skal det sies at jeg gikk på en veldig lav dose. Jo høyere dosen er jo større blir vektøkningen og søvnbehovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

Jeg gikk på zyprexa i 3 mnd og hadde god virkning av den. Det tok bort stresset i hodet og det var det som var målet. Problemet med den medisinen for min del var at jeg la på meg 8kg på den tiden jeg gikk på medisinen. Jeg fikk økt matlyst og et enormt matsug. Etter 3 mnd med vektøkning fikk jeg nok og sluttet på medisinen. Matsuget ble borte med det samme og 2kg rant av. Holder fortsatt på å få vekk de kiloene jeg la på meg på denne tiden.

Jeg ble veldig trøtt og sov glatt 12 timer i døgnet. Nå skal det sies at jeg gikk på en veldig lav dose. Jo høyere dosen er jo større blir vektøkningen og søvnbehovet.

heisann:) takk for svaret.. jeg har vært på apoteket og henta dem pillene..men ble rimelig skremt av alle bivirkningene..hehe..

Merka du noe til rykninger, kramper og sånnt? står at man ikke kan drikke alkohol når man tar dette medikamentet...hvor seriøst er det?

Kan jeg spørre hvor stor dose du brukte?

Jeg hadde egentlig foretrukket å tatt en pille når jeg ville før jeg skulle legge meg liksom.. hvilken dag som helst..å ikke gå fast på en type som man MÅ ta hver kveld for at det skal ha noen virkning.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

heisann:) takk for svaret.. jeg har vært på apoteket og henta dem pillene..men ble rimelig skremt av alle bivirkningene..hehe..

Merka du noe til rykninger, kramper og sånnt? står at man ikke kan drikke alkohol når man tar dette medikamentet...hvor seriøst er det?

Kan jeg spørre hvor stor dose du brukte?

Jeg hadde egentlig foretrukket å tatt en pille når jeg ville før jeg skulle legge meg liksom.. hvilken dag som helst..å ikke gå fast på en type som man MÅ ta hver kveld for at det skal ha noen virkning.

Hilsen meg

Den eneste bivirkningen jeg merka noe til var vektøkning og økt søvnbehov. Ellers hadde jeg ingen bivirkninger.

Man skal egentlig ikke drikke noe alkohol når man går på medisin. Det gjelder uansett hvilken medisin du tar. Men for de som går på medisin over flere år så kan man ta seg noen glass i ny og ne. Man må bare være forsiktig de første gangene man drikker alkohol så man finner ut hvor mye alkohol man tåler når man går på medisiner. Man tåler nemlig ikke like mye alkohol når man går på medisiner som det man tåler når man ikke tar noen medisiner i det hele tatt.

Jeg tok 5mg zyprexa hver dag. Da jeg skulle slutte med medisinen gikk jeg ned til 2,5mg. Dette gikk jeg bare på i 2 uker før jeg sluttet helt. Legen min hadde tenkt at jeg skulle stå på 2,5mg i en mnd eller mer, men det gikk jeg ikke med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...