Gå til innhold

Moen: bli gravid


Gita

Anbefalte innlegg

Doktor Moen - er det mulig å bli FOR lett gravid?

La meg forklare: Jeg har hatt 4 spontanaborter, ingen barn. Alle gangene har jeg blitt gravid på første forsøk, og jeg har abortert i 7-10 uke.

Jeg vet at det ikke "blir noe av" flertallet av befruktede egg og at de fleste "forsvinner" så tidlig at kvinnen ikke en gang oppdager at hun er gravid. Mensen kan tom. komme som forventet. Så er det de svangerskapene som pågår noen uker før det stopper opp, slik det har vært for meg.

Jeg har ofte blitt fortalt at "man kan ikke bli gravid i hver syklus", at man ikke kan forvente å bli gravid på dagen. Når jeg derimot blir det, kan årsaken være at jeg aborterer for sent rett og slett? At det er befruktede egg som egentlig burde vært utstøtt mye tidligere?

Som du skjønner blir det mange rare tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Gita

Det er heller tvert om: at de som vanskelig blir gravide har lettere for å abortere! Dine egg lar seg i det minste befrukte, og årsaken til abortene kan ligge utenfor egget, f.eks. kan det være noe unormalt ved livmoren så egget ikke vokser til mer enn 7-10 uker. Hvis du har hatt fire aborter på rekke, synes jeg du skal bli grundig undersøkt for at man kan finne en evt årsak.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...