Gå til innhold

Psykolog til min tvillingsøster


Gjest Tvillingsøster

Anbefalte innlegg

Gjest Tvillingsøster

Hei. Jeg lurer på hvordan jeg kan hjelpe min tvillingsøster med å få en psykolog/psykiater.

Jeg har selv gått til psykiater i flere år og vil gjerne hjelpe søsteren min med å få proffesjonell hjelp. Hun trenger det hun også!

Jeg har vært heldig, for jeg ble "plukket opp" av en kjempeflink psykiater, så jeg slapp å lete selv. Søsteren min fortalte at hun har gått til psykolog et par ganger, men det kostet 600 kr pr. gang. Det er alt for mye for henne å betale siden hun ikke har fast jobb. Hvordan må hun gå frem for å få en ny psykolog hvor prisen er overkommelig? Hvor lang tid må hun regne med å vente?

Det hadde hjulpet meg mye med å vite at min tvillingsøster kan få hjelp til å takle sine problemer. Jeg vet at hun ikke har det så enkelt, og det hjelper sikkert ikke å ha en søster som har DID heller...

Hva kan JEG gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tvillingsøster

Det er mye du kan gjøre, men det kommer an på hvilke problemer hun sliter med. Hva er DID?

Dissosiativ Identyty Disorder, tidligere kalt for Multippel Personlighet. Med andre ord slitsomt for min søster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Dissosiativ Identyty Disorder, tidligere kalt for Multippel Personlighet. Med andre ord slitsomt for min søster!

Har du en tvillingsøster i virkeligheten, eller er det en av de andre personlighetene dine du ber om hjelp for?

Ble litt i tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dissosiativ Identyty Disorder, tidligere kalt for Multippel Personlighet. Med andre ord slitsomt for min søster!

Okey. Hva med å få henne med på å gå til fastlegen? Fastlegen kan henvise henne videre til en psykolog/psykiater. Hvor lang tid det tar er avhengig av alvorlighetsgrad, bosted og kapasitet. Hvis dere gjør det på denne måten vil det kun koste 1300-1400 i egenandel i året, så blir resten dekket.

Hvordan kom du deg til psykiater da? Kan ikke søsteren din gå samme veien som deg?

Forresten, fint at du tar vare på henne, og lykek til til dere begge! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må starte med å kontakte fastlegen sin og be om en henvisning. Hvor lenge hun må vente på en time er både avhengig av hvor mye hun sliter og hvor god kapasitet behandlingsapparatet har der hun bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en tvillingsøster i virkeligheten, eller er det en av de andre personlighetene dine du ber om hjelp for?

Ble litt i tvil...

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tvillingsøster

Har du en tvillingsøster i virkeligheten, eller er det en av de andre personlighetene dine du ber om hjelp for?

Ble litt i tvil...

Ja, jeg har en tvillingsøster i virkeligheten! En som andre kan snakke med og se de også...

Jeg fikk et tilbud til å se en psykiater ved at han oppsøkte meg,da jeg var innlagt på sykehuset. Derfor vet jeg ikke hva som er vanlig fremgangsmåte for andre.

Jeg takker for alle svar som jeg får, for det hjelper mye. Jeg vil så gjerne at min tvillingsøster (den ordentlige...) skal få det bra hun også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...