Gå til innhold

Kan jeg ta Cipramilen i en dose?


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

I felleskatalogen står det at Cipramil skal tas som en enkelt dose når som helst på dagen. Imidlertid har legen sagt at jeg skal ta en om morgenen, og en om kvelden - hvilket jeg også gjør. Men etter å ha lest dette lurer jeg på om jeg bør ta hele dosen i en engang (bruker 40mg/dag). Kan det ha noe å si for effekten av medisinen hvordan jeg tar den?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det kan du. Det finnes ingen god grunn til å dele dosen i to (med mindre en har en glede av å ta medisin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Da jeg tok Cipramil tok jeg hele dosen om kvelden.

;o)

Hehe, har sansen for dine humoristiske kommentarer, NHD!

Jeg har absolutt ikke glede av å ta medisin (det er noe jeg gjør fordi alternativet er enda verre), så heretter skal det tas i en dose :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deprimert75

;o)

Hehe, har sansen for dine humoristiske kommentarer, NHD!

Jeg har absolutt ikke glede av å ta medisin (det er noe jeg gjør fordi alternativet er enda verre), så heretter skal det tas i en dose :)

Jeg tar mine to om kvelden. Legen min sa aldri at jeg skulle dele de i to doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...