Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 45 år som har fått diagnoen skleroserende kolangitt.

Jeg har høye leververdier ALP på 1785, har vært oppe i 2500, da ble jeg innlagt på sykehus.

jeg lurer på om det er noe behandling evnt. medisiner for dette. Hvor høyt kan ALP gå før det blir gjort noe.

Har også Astma, lavt stoffskifte, Ulcerøs colitt, Bekken resovoar og Revmatisme med smerter og stivhet i ledd.

Har ofte store smerter i mellomgulvet har hatt det siden en utblokking av spiserøret der det gikk gale og det revnet og ble operert i full fart. Føler at legene ikke tar meg på alvor.

Hva gjør jeg.

Kan dere gi meg ett svar på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89681-skleroserende-kolangitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Prøvesvarene ( ALP) tyder på at gallegangen er trang, slik at gallen hoper seg opp i galleblæren eller opp mot leveren. Dette er ikke farlig i seg selv, ikke før selve levercellene blir affisert. Synes ikke det høres ut som legene ikke tar deg alvolig, det høres mer ut som dette er en vanskelig sykdom med flere organer som er affisert, og at du kanskje ikke har fått god nok informasjon. Muligens er dette en vanskelig problemstilling også for legene. Kanskje bør du be om et møte med den mest aktuelle legen, for å snakke om din totalsituasjon. Vil tro at du kanskje må operere galleveiene. jeg vet ikke helt hvordan dette gjøres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...