Gå til innhold

Bare en vinterdepresjon?


Egentlig positiv

Anbefalte innlegg

Egentlig positiv

Livet skal ikke være enkelt... Og det kan jeg skrive under på at det ikke er!

Jeg er ei jente på 22 år som frem til september hadde drømmejobben, og jeg har den fremdeles bortsett fra at det ikke er drømmejobben lenger...

Det startet med at det ble ansatt noen nye folk i det lille sammensveiset miljøet vi hadde,det gikk jo fint det... Den første måneden iallefall... Men så begynte ting å skje, bare noen småting i begynnelsen; som fordeling av arbeidsoppgaver ol (en helt naturlig ting). Men så begynte marerittet; jeg begynte å føle meg undervurdert av mine nye arbeidskollegaer, sjefen mistet en stor del av autoriteten, følte meg overvåket, i bunn og grunn følte jeg meg som en skygge. Heldigvis var det ikke bare jeg som følte det slik, en kollega fra gamle teamet begynte også å føle forandringene på kroppen, så vi slo oss i lag og pratet en god del om problemstillingen.

Det gikk tilslutt så langt at sjefen innkalte til personalmøte for å "renske luften" og hver og en la frem sitt synspunkt på arbeidssituasjonen. Jeg sa rett ut blant forsamlingen at jeg ikke trivdes lenger og at jeg slet. I etterkant har det ikke blitt noen verdens ting for å bedre situasjonen og jeg føler at jeg går med en påtatt maske for å skjule meg.

I desember var jeg en tur til legen for å sjekke om det kunne være noen naturlige årsaker til min dagsform, jeg tok en del prøver og det viste seg at alt sammen var bra.

Nå i januar ble jeg sykmeldt i en uke pga migrene, noe som jeg ikke har hatt problemer med på over fem år. Legen sa at det var viktig at jeg tenkte igjennom min situasjon for å finne "triggeren" til migrenen, da det mest sannsynlig var et eller annet psykisk. Dette er bare noen dager siden og da jeg dro på jobb etter sykmeldingen følte jeg meg i superform, men så raskt jeg så arbeidsplassen min ble jeg kvalm og hodepinen begynte å sprenge på. Jeg holdt ut dagen, men bare nesten... I dag når jeg skulle dra på jobb, måtte jeg bare hoppe av bussen og dra hjem... Jeg har nå brukt over fire egenmeldinger og en sykmelding på et halvt år...

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...