Gå til innhold

får ikke sove:(


helga1365380152

Anbefalte innlegg

helga1365380152

huff..prøvde å få sove men det var håpløst. vet det er tidlig ennå men skal opp på jobb klokka 05 i natt så burde egentlig ha fått meg noen timers søvn. Har snart ikke sovet på en uke.

Vært hos psykologen og fått sovepiller men da jeg leste om alle mulige bivirkninger osv. tok det fra meg lysten til å begynne på dem. Og det at man måtte ta dem hver kveld i en god stund hjalp heller ikke så mye på lysten på å ta dem.

Ikke kunne man ta dem sammen med alkohol heller, og siden jeg drikker veldig ofte hadde jo det skjært seg veldig fort.

Skal prøve å få noen piller i neste uke som jeg kan ta når jeg føler for det. Slippe å ta hver kveld før man legger seg.

Vet at sånne piller blir man lettere avhengig av men..Er så utrolig sliten og trøtt og orker snart ikke noe lengre.

Akk...tror jeg tenker for mye.. Ligger og engster meg for alt som kan skje.

Noen som vil holde meg med selskap og kanskje har det på samme måten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du skal gi pillene du har fått av psyken en sjanse i det minste. Så får du heller bestemme selv hva som er viktigst for deg; å bruke et hjelpemiddel som kan gi deg den søvnen du etterlyser eller å drikke alkohol.

Hvis dette er et stort problem for deg så må det vel i alle fall være verdt å _prøve_?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angst-jenta

hei... sover du nå? Hvis ikke, så håper jeg at du snart får sove...

Ikke tenke på at du snart skal stå opp, da blir det verre. Eller stå opp, pakke deg inn i et pledd og lese litt i en bok. "Koble av hjernen" på et vis...

Natta.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

hei... sover du nå? Hvis ikke, så håper jeg at du snart får sove...

Ikke tenke på at du snart skal stå opp, da blir det verre. Eller stå opp, pakke deg inn i et pledd og lese litt i en bok. "Koble av hjernen" på et vis...

Natta.

Hilsen

heia!

Låg våken helt til halv fire på natta faktisk..hehe...

Prøve noen dager til..hvis ikke får jeg bare starte på noen pille kurer. Har ikke så særlig lyst til det men... Å ikke få sove går jo utover alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Syns du skal gi pillene du har fått av psyken en sjanse i det minste. Så får du heller bestemme selv hva som er viktigst for deg; å bruke et hjelpemiddel som kan gi deg den søvnen du etterlyser eller å drikke alkohol.

Hvis dette er et stort problem for deg så må det vel i alle fall være verdt å _prøve_?

Heisann!

Har du prøvd Imovane? Det er et hurtigvirkende sovemiddel du kan ta nå og da, og det er mindre vanedannende enn f.eks. Valium og Apodorm (selv om også Imovane har en tilvenningsfare). Men du bør ikke bruke det sammenhengende i lange perioder - da risikerer du større søvnproblemer.

Jeg har også problemer med å sove pga. angst og tankekjør, noe jeg til en viss grad kan distrahere meg fra ved å høre lydbøker på senga eller ha på en radio. Kanskje verdt et forøk?

Hvilke sovemiddel var det du fikk av psykiateren forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...