Gå til innhold

Quinkes ødem-allergi?

Anbefalte innlegg

Har reagert skikkelig dvs.hoven tunge og en gang lepper og ansikt i tillegg.Min lege sa det var Quinkes ødem og foreskrev Clarityn.Dette prøvde jeg og ta ved et "utbrudd" men uten hell.Det er også tatt blodprøver, men de var negativ ble det sagt.Har forressten hatt rennende og tett nese i flere år i "Pollentiden" uten å ha blitt testet for dette.Og til slutt,det jeg selv har funnet ut at dte jeg reagerer på er bl.a.Olivenolje og muligens Basilikum,kan det være mulig...???? Og hva kan jeg gjøre for å bli tatt på alvor når det gjelder dette med hevelse i tunge og lepper og tett og rennende nese?Kan jeg be om at jeg får tatt en såkalt prikktest eller ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8990-quinkes-%C3%B8dem-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære janemarie

For å ta det siste først, du burde be om å få tatt en allergitest - og aller helst en test hos en som gjør prikktest og er vandt med å vurdere allergier.

Hvis du har en allergi mot burot (ugressplante som blomstrer på sensommeren, i alle fall i sør-Norge, kan du meget vel reagere på basilikum- burot kryssreagerer med alle slags urter og urtekrydder. Olivenolje er det usannsynlig at du reagerer på, det er protein og ikke fett/olje som fører til allergireaksjoner.

Hvis ikke Clarityn hjalp deg burde du kanskje prøve et annet antihistamin, og hvis du har slike reaksjoner ofte burde du kanskje stå fast på et antihistamin. Snakk med legen din om det.

Lykke til.

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære janemarie

For å ta det siste først, du burde be om å få tatt en allergitest - og aller helst en test hos en som gjør prikktest og er vandt med å vurdere allergier.

Hvis du har en allergi mot burot (ugressplante som blomstrer på sensommeren, i alle fall i sør-Norge, kan du meget vel reagere på basilikum- burot kryssreagerer med alle slags urter og urtekrydder. Olivenolje er det usannsynlig at du reagerer på, det er protein og ikke fett/olje som fører til allergireaksjoner.

Hvis ikke Clarityn hjalp deg burde du kanskje prøve et annet antihistamin, og hvis du har slike reaksjoner ofte burde du kanskje stå fast på et antihistamin. Snakk med legen din om det.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...