Gå til innhold

alternativ til s.s


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Naar jeg har det vondt og har tanker om aa skjaere meg eller lignende , saa har jeg begynt aa legge meg i sengen. saa lukker jeg oeynene og mens jeg puster ut og inn, ser jeg for meg smerten som en ballong som blaases opp. Og naar den blir fylles med mer luft, blir det mer smerte. Saa ser jeg for meg at jeg sakte slipper ut luften av ballongen og da opplever jeg at smerten minker. Jeg har ikke behoevd aa skade meg naar jeg gjoer denne oevelsen! *anbefale* Etterpaa sovner jeg og droemmer dessverre skumle droemmer, men da vaakner jeg og legger meg på nytt saa droemmer jeg mindre skummelt.

ha det fint alle i hop .bye bye

(beklager har ikke ae,oe,aa for bruker tastaturet til han jeg bor med som han kjoepte i utlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Så flott at du har funnet et hjelpemiddel!

Mange kan nok ha nytte av denne eller lignende 'øvelser'!

Selv så har jeg av og til fysiske smerter som jeg greier å få til å bli til å holde ut hvis jeg puster dypt og rolig og 'snakker' beroligende til meg selv. Setter meg i stresslessen og lukker øynene mens jeg holder på.

Det hjelper på indre uro også. Hvis jeg blir veldig urolig feks hvis jeg gruer meg til noe, kan jeg greie 'å lande' ved å benytte denne øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

Så flott at du har funnet et hjelpemiddel!

Mange kan nok ha nytte av denne eller lignende 'øvelser'!

Selv så har jeg av og til fysiske smerter som jeg greier å få til å bli til å holde ut hvis jeg puster dypt og rolig og 'snakker' beroligende til meg selv. Setter meg i stresslessen og lukker øynene mens jeg holder på.

Det hjelper på indre uro også. Hvis jeg blir veldig urolig feks hvis jeg gruer meg til noe, kan jeg greie 'å lande' ved å benytte denne øvelsen.

hmmm...Når jeg kjærer med kjenner jeg ingenting...føler liksom ingenting, bare en lettelse av å få noe ut på en måte. Istedenfor å gå løs på alt hjemme og kaste ting i rundt meg(som av og til skjer), går jeg heller løs på meg selv.

Vet egentlig ikke hvorfor jeg gjør det. Angrer som en hund etterpå når jeg ser hvor stygge arr det blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

hmmm...Når jeg kjærer med kjenner jeg ingenting...føler liksom ingenting, bare en lettelse av å få noe ut på en måte. Istedenfor å gå løs på alt hjemme og kaste ting i rundt meg(som av og til skjer), går jeg heller løs på meg selv.

Vet egentlig ikke hvorfor jeg gjør det. Angrer som en hund etterpå når jeg ser hvor stygge arr det blir..

så slutt da vel om du ikke liker arrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trrrish:-)

Så hyggelig å høre at du forsøker å finne gode alternativer til selvskading! Det gjorde godt å lese at du har kontakt med sider i deg selv som også vil deg selv godt... - (selv om du vel fortsatt også er en sinnatagg??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trrrish

Hei trrrish:-)

Så hyggelig å høre at du forsøker å finne gode alternativer til selvskading! Det gjorde godt å lese at du har kontakt med sider i deg selv som også vil deg selv godt... - (selv om du vel fortsatt også er en sinnatagg??)

ja, jeg er noe saa gaeli til sinnatagg, det har gatt ut over bestevenninna mi i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg er noe saa gaeli til sinnatagg, det har gatt ut over bestevenninna mi i det siste...

Så lenge du ikke "tar livet av henne", så er det vel egentlig greit om du kjefter litt på folk rundt deg. Da vil du føle deg litt mindre "i vakuum" også.

Hva driver du med for tiden, forresten? Går du på skole eller jobb? (Mye energi kan nemlig plasseres der også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du deler gode råd med andre!

Har du funnet opp øvelsen selv?

Kan sikkert brukes hvis en gruer veldig for noe, også. Jeg er et veldig "grue- meg- menneske". Kanskje det jeg gruer for, kan slippes ut med lufta i ballongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt for deg å si

Enig med deg,Helga!

F*** ikke lett å slutte med å kutte seg selv, er jo ikke akkurat en ting man kontrollerer no særlig selv. Hvertfall gjør ikke jeg det, det bare skjer liksom. Og etterpå hater jeg meg selv fordi jeg blir seende så j**** ut!

Er det forresten noen som har noen gode råd for hvordan gjøre "bevisene" mindre synlige? Har ikke så veldig lyst til å gå med genser til sommern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

Enig med deg,Helga!

F*** ikke lett å slutte med å kutte seg selv, er jo ikke akkurat en ting man kontrollerer no særlig selv. Hvertfall gjør ikke jeg det, det bare skjer liksom. Og etterpå hater jeg meg selv fordi jeg blir seende så j**** ut!

Er det forresten noen som har noen gode råd for hvordan gjøre "bevisene" mindre synlige? Har ikke så veldig lyst til å gå med genser til sommern...

hei hei:)

Sitter å lurer på det samme jeg også. Jo brunere man blir jo bedre vises dem..dessverre.

Håper det ellers går bra med deg newbii?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Så lenge du ikke "tar livet av henne", så er det vel egentlig greit om du kjefter litt på folk rundt deg. Da vil du føle deg litt mindre "i vakuum" også.

Hva driver du med for tiden, forresten? Går du på skole eller jobb? (Mye energi kan nemlig plasseres der også!)

jeg jobber 3 dager i uken, skal starte opp hver dag om noen uker eller max et par mnd. praksisplass paa et dagsenter for utviklingshemmede..... saa, skal jeg ta de fire fag jeg mangler for aa faa studiekompetanse, og naar jeg har dem, skal jeg begynner paa vernepleien. 3-aaring hoeyskoleutdannelse med mye praksis gjennom studiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trrrish

hei hei:)

Sitter å lurer på det samme jeg også. Jo brunere man blir jo bedre vises dem..dessverre.

Håper det ellers går bra med deg newbii?

Jeg anbefaler dere aa kjoepe inn make-up cream og pudder, slik man bruker til ansiktet. Saa smoerer dere inn make up cream paa armene,saerlig over arrene og avslutter med aa pudre dem. Da blir de mye mindre synlige. Venninna mi sa naa vises de knapt, naar jeg gjoer dette. Bruker det naar jeg er ute paa byen og fester og foeler for aa gaa med smaa klaer hi hi

ps, armene ser kanskje en smule skitne ut naar en har sminket de, men de er jo bedre enn aa gaa rundt med arr som vises da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

Jeg anbefaler dere aa kjoepe inn make-up cream og pudder, slik man bruker til ansiktet. Saa smoerer dere inn make up cream paa armene,saerlig over arrene og avslutter med aa pudre dem. Da blir de mye mindre synlige. Venninna mi sa naa vises de knapt, naar jeg gjoer dette. Bruker det naar jeg er ute paa byen og fester og foeler for aa gaa med smaa klaer hi hi

ps, armene ser kanskje en smule skitne ut naar en har sminket de, men de er jo bedre enn aa gaa rundt med arr som vises da eller?

ute på byen er det vel ingen som ser noe likevel...hehe... problemet blir vel på stranden når man skal bade osv. Da vaskes vel sminken bort?

Men takker for rådet. Må testes ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber 3 dager i uken, skal starte opp hver dag om noen uker eller max et par mnd. praksisplass paa et dagsenter for utviklingshemmede..... saa, skal jeg ta de fire fag jeg mangler for aa faa studiekompetanse, og naar jeg har dem, skal jeg begynner paa vernepleien. 3-aaring hoeyskoleutdannelse med mye praksis gjennom studiet.

Høres ut som noen gode fremtidsplaner!

Synes du at du har det litt bedre nå for tiden enn for noen måneder siden, eller varierer det like mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Høres ut som noen gode fremtidsplaner!

Synes du at du har det litt bedre nå for tiden enn for noen måneder siden, eller varierer det like mye?

ja, har det myyyyyyyyyyye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute på byen er det vel ingen som ser noe likevel...hehe... problemet blir vel på stranden når man skal bade osv. Da vaskes vel sminken bort?

Men takker for rådet. Må testes ut:)

Har testa det allerede, ikke særlig pent å jobbe som servitør i t-shirt uten...

men ser ikke særlig bra ut med heller :( så slutta som servitør jeg...

Jeg blir så sint på meg selv! Når alle de idiotiske tingene jeg har gjort begynner å styre livet mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

Har testa det allerede, ikke særlig pent å jobbe som servitør i t-shirt uten...

men ser ikke særlig bra ut med heller :( så slutta som servitør jeg...

Jeg blir så sint på meg selv! Når alle de idiotiske tingene jeg har gjort begynner å styre livet mitt!!

hei!! leit å høre at du "måtte" slutte i jobben pga noen arr på hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!! leit å høre at du "måtte" slutte i jobben pga noen arr på hånda.

Joa, men det viste seg å være det beste uansett. Å jobbe som servitør er et h*****!!! Særlig når man er deppa og har mest lyst til å slå ned alle som prater til deg... Fikk meg en bedre jobb :) Som servicemontør! Så nå kan jeg la aggresjonen gå utover vegger og tak istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...