Gå til innhold

Rødt utslett rundt munnen

Anbefalte innlegg

Gjest Tullelulle

Noen med erfaring fra dette, tro? Jeg er voksen, og har aldri hatt spesielle problemer med husen. Plutselig har jeg nå fått fire små røde"felt" rundt munnen. Det er små røde prikker i dem, og det KLØR! Jeg er sliten om dagen, kan det være en årsak? Kan ellers nevne at jeg har heller tørr enn fet hud og at jeg har tendenser til psoriasis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89918-r%C3%B8dt-utslett-rundt-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm...dette innlegget kunne vært skrevet av meg selv, i dag.

Jeg har de siste dagene fått røde utslett rundt munnen. Små bittesmå prikker som tilsammen gir røde flekker. Det klør og det svir.

Og det ser helt for ille ut.

Jeg har mye psoriasis, over hele kroppen og har hatt det i noen år.

Men inntil jeg leste ditt innlegg tenkte jeg at dette var et annet utslett.

Det likner ikke på resten av psoriasisen min.

Altså, er jeg like rådvill som deg.

Selv har jeg time hos min faste hudspesialist førstkommende torsdag.

Jeg er spent på svaret, for nå er det ikke mye morro å gå på jobb om dagen.

Hmm...dette innlegget kunne vært skrevet av meg selv, i dag.

Jeg har de siste dagene fått røde utslett rundt munnen. Små bittesmå prikker som tilsammen gir røde flekker. Det klør og det svir.

Og det ser helt for ille ut.

Jeg har mye psoriasis, over hele kroppen og har hatt det i noen år.

Men inntil jeg leste ditt innlegg tenkte jeg at dette var et annet utslett.

Det likner ikke på resten av psoriasisen min.

Altså, er jeg like rådvill som deg.

Selv har jeg time hos min faste hudspesialist førstkommende torsdag.

Jeg er spent på svaret, for nå er det ikke mye morro å gå på jobb om dagen.

Hei! Godt å høre at vi er flere! vi får holde hverandre orientert framover! Jeg skal til fastlegen i morgen!

Klem,

Har du i tillegg psoriasis du også????

Er spent på hva legen din sier.

Hei!

Legen var ikke sikker på om dette var en hudinfeksjon (under huden, for det er ikke puss i kulene) eller ei, så jeg fikk ei salve; Elocon.(m/kortison) Hjelper den ikke, skal jeg få noe som går mer på infeksjon.

Annonse

Hei!

Legen var ikke sikker på om dette var en hudinfeksjon (under huden, for det er ikke puss i kulene) eller ei, så jeg fikk ei salve; Elocon.(m/kortison) Hjelper den ikke, skal jeg få noe som går mer på infeksjon.

Hadde time hos hudlegen min i dag.

Han bekreftet at dette jeg har fått rundt munnen IKKE var psoriasis, i motsetning til resten av kroppen.

Fikk ikke noe navn på dette jeg har, men han så visst med en gang hva det var.

Fikk resept på Tetralysal kapsler som skal tas i 12 uker (!)

Elocon, som du fikk, har jeg forresten brukt tidligere til behandling av min psoriasis.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...