Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?


misja

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en kjæreste som har vært ute og reist en del, og jeg vet at han har hatt sex med en del jenter før han traff meg. Hva syns du jeg skal gjøre med hensyn til kjønnssykdommer? Holder det at vi bruker kondom når vi har sex, eller bør jeg be han teste seg? Jeg stoler jo på han når han sier han ikke har noen sykdommer, men det kan jo hende han ikke vet om det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikkaba

Du er rimelig trygg når dere bruker kondom, men jeg holder med deg, allikevel. Er du usikker, så forklar ham at du ønker trygghet i forholdet, og test dere SAMMEN. På denne måten vil han ikke føle seg krenket, og dere kan nyte hverandre uten forstyrrende tanker. Faktum er nemlig at kjønnssykdommer, feks. Herpes, kan ligge latent i kroppen i lang, lang tid før det bryter ut, men smittefaren er der. Klamydia er det også mange gutter som har uten å være klar over det, fordi de ikke merker symptomer. Ofte gjør ikke jentene det, heller, og det er litt skummelt, siden man faktisk kan bli steril etter en infeksjon som går i eggstokkene, og dette er dessuten meget smertefullt! Har det først nådd dette stadiumet, er det desverre ofte forsent...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikkaba

Du er rimelig trygg når dere bruker kondom, men jeg holder med deg, allikevel. Er du usikker, så forklar ham at du ønker trygghet i forholdet, og test dere SAMMEN. På denne måten vil han ikke føle seg krenket, og dere kan nyte hverandre uten forstyrrende tanker. Faktum er nemlig at kjønnssykdommer, feks. Herpes, kan ligge latent i kroppen i lang, lang tid før det bryter ut, men smittefaren er der. Klamydia er det også mange gutter som har uten å være klar over det, fordi de ikke merker symptomer. Ofte gjør ikke jentene det, heller, og det er litt skummelt, siden man faktisk kan bli steril etter en infeksjon som går i eggstokkene, og dette er dessuten meget smertefullt! Har det først nådd dette stadiumet, er det desverre ofte forsent...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

hei! Det er ikke så greit å gå rundt å være bekymret for sykdommer og smitte..

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en prat med typen, og sagt at dere skulle gå sammen til en klinikk og teste dere begge to! Det er jo rettferdig ovenfor han oxo! Du har kanskje hatt sex med andre før han oxo!

Når det gjelder sex i utlandet må man alltid være forsiktig, og teste seg for å være sikker på at man ikke har blitt smittet av noen.

Hvis dere har fått bevist at dere begge er friske, kan dere trygt ha sex uten bekymringer. Synes han burde respektere deg og forstå at du er litt bekymra. Ikke det at det er noe galt i ha sex med utenlandske jenter, men det er bare det at det er lettere å bli smittet i utlandet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

hei! Det er ikke så greit å gå rundt å være bekymret for sykdommer og smitte..

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en prat med typen, og sagt at dere skulle gå sammen til en klinikk og teste dere begge to! Det er jo rettferdig ovenfor han oxo! Du har kanskje hatt sex med andre før han oxo!

Når det gjelder sex i utlandet må man alltid være forsiktig, og teste seg for å være sikker på at man ikke har blitt smittet av noen.

Hvis dere har fått bevist at dere begge er friske, kan dere trygt ha sex uten bekymringer. Synes han burde respektere deg og forstå at du er litt bekymra. Ikke det at det er noe galt i ha sex med utenlandske jenter, men det er bare det at det er lettere å bli smittet i utlandet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Kondom er greit, men det vil være lurt av ham å ta en test. Jeg synes du skal oppmuntre ham til det. Det kan jo også komme en tid hvor dere ikke ønsker å fortsette med kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Kondom er greit, men det vil være lurt av ham å ta en test. Jeg synes du skal oppmuntre ham til det. Det kan jo også komme en tid hvor dere ikke ønsker å fortsette med kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...