Gå til innhold

sovepiller


helga1365380152

Anbefalte innlegg

helga1365380152

Heisann...smekker inn nok ett innlegg jeg. Bare lurer på hva dere der ute mener er den beste sovepillen..og uten minst bivirkninger.. Vet det er forskjellig fra person til person..men noen gode råd?

Jeg nekter å ta zyprexa etter å ha lest om alle bivirkningene og i hvilke sammenhenger man ikke kan ta dem i.

Mest interessert i å vite om sovepiller man kan ta enkeltvis så man slipper å gå på den fast. Som f.eks rohypnol.. ta en pille når det passer seg liksom. Vet at man kan bli veldig avhengig av den, men finnes det noen andre lignende greier? (gjør det sikkert men hva?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trientali

hei

jeg har det nok litt slik som deg. jeg prøvde også zyprexa og tolvon men det førte til at jeg sov over 12 timer hver dag, og var trøtt resten av dagen, så jeg sluttet med det ganske raskt. jeg bruker nå stilnoct for å sove, og har ingen bivirkninger eller hangovers av det. det fungerer veldig bra.

du må være klar over at det er en fare for at du kan lett bli avhengig av slike tabletter, og det anbefales kun til bruk i en liten periode. det som er vanligst er vel stilnoct eller zopiclon (det siste fikk jeg veldig vond smak i munnen av gikk derfor over til stilnoct). Rohypnol tror jeg ikke blir skrevet ut så mye lengre og er vel et veldig "hardt" middel, og tror det er lurere å bruke lettere sovemedisin slik som stilnoct og zopiclon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovesyken

Apodorm er fin..ingen etterdønninger, MEN må bare brukes av og til da den er vanedannede. Imovane er en innsovningstablett ..lite vanedannende men må brukes med forsiktighet allikevel.

Vallergan (mot allergi) vil jeg ikke anbefale. Den er ikke vanedannende men den sitter lenge i etter oppvåkning. Så har vi tolvon og remeron (ad). Vel, man sover, men man legger også på seg endel. (større matlyst) Det samme gjelder for zyprexa (antipsykotika)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

hei

jeg har det nok litt slik som deg. jeg prøvde også zyprexa og tolvon men det førte til at jeg sov over 12 timer hver dag, og var trøtt resten av dagen, så jeg sluttet med det ganske raskt. jeg bruker nå stilnoct for å sove, og har ingen bivirkninger eller hangovers av det. det fungerer veldig bra.

du må være klar over at det er en fare for at du kan lett bli avhengig av slike tabletter, og det anbefales kun til bruk i en liten periode. det som er vanligst er vel stilnoct eller zopiclon (det siste fikk jeg veldig vond smak i munnen av gikk derfor over til stilnoct). Rohypnol tror jeg ikke blir skrevet ut så mye lengre og er vel et veldig "hardt" middel, og tror det er lurere å bruke lettere sovemedisin slik som stilnoct og zopiclon.

må man ta stilnoct hver kveld eller kan man ta det når man føler for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

Apodorm er fin..ingen etterdønninger, MEN må bare brukes av og til da den er vanedannede. Imovane er en innsovningstablett ..lite vanedannende men må brukes med forsiktighet allikevel.

Vallergan (mot allergi) vil jeg ikke anbefale. Den er ikke vanedannende men den sitter lenge i etter oppvåkning. Så har vi tolvon og remeron (ad). Vel, man sover, men man legger også på seg endel. (større matlyst) Det samme gjelder for zyprexa (antipsykotika)

takker for gode råd=)

jeg bruker å få anfall neon ganger og siden det står at man kan få skjelvinger i hode og kjeve, og lignende krampeanfall osv av zyprexa har jeg ikke turt å ta dem i tilfelle det skulle frembringe anfall. da mister jeg jo lappen..noe jeg har svært lite lyst til.

Har noen av disse pillene sånne virkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trietnali

må man ta stilnoct hver kveld eller kan man ta det når man føler for det?

det er ikke en medisin du må ta fast; om du har søvproblemer kan du legge deg, og hvis du ikke får sove f.eks. innen en time av deg selv tar du en tablett. Dette kan du velge selv, du kjenner det sikkert på deg om du får sove eller ikke. Den tas ca. 15 min. før du legger deg, og den virker raskt. Stilcnoct hjelper også på hvis du har mange nattlige oppvåkninger, det forlenger søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helga1365380152

det er ikke en medisin du må ta fast; om du har søvproblemer kan du legge deg, og hvis du ikke får sove f.eks. innen en time av deg selv tar du en tablett. Dette kan du velge selv, du kjenner det sikkert på deg om du får sove eller ikke. Den tas ca. 15 min. før du legger deg, og den virker raskt. Stilcnoct hjelper også på hvis du har mange nattlige oppvåkninger, det forlenger søvnen.

ahh:) høres ut som en veldig fin sove pille:) får spørre psykologen om jeg får prøve den istedenfor:) takker for svaret vennen:)

*klemz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helga1365380152

det er ikke en medisin du må ta fast; om du har søvproblemer kan du legge deg, og hvis du ikke får sove f.eks. innen en time av deg selv tar du en tablett. Dette kan du velge selv, du kjenner det sikkert på deg om du får sove eller ikke. Den tas ca. 15 min. før du legger deg, og den virker raskt. Stilcnoct hjelper også på hvis du har mange nattlige oppvåkninger, det forlenger søvnen.

Nettopp stått opp nå...skal ned på jobb en tur.. Syns det er bra at jeg starter så tidlig..slipper jeg å ligge i senga og vri meg hele tiden og ikke få sove. Trøtt som ett uvær...nesten ikke sovet på flere uker...bare en time her og en time der...

Sliten og lei...(av hele livet nesten). Har ikke vært så ille før så håper det er bare en periode i livet mitt at jeg føler meg sånn.

*dunke hodet i bordet* skjelver som ett aspeløv pga at jeg ikke har drukket på over en uke også...

Koselig morgen hilsen på en mandag??hehe

Følte bare for å si det en plass:)) Ha en god uke folkens(kommer sikkert på nett igjen snart)

Mandags klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...