Gå til innhold

Hva kjemper jeg imot?


Gjest undrende_far

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far

Hei!

Jeg, mann, var i 8 år gift og fikk 2 barn. Jeg tok ut skilsmisse i 1999 grunnet min ex. sin psykiske helse. I samlivet opplevde jeg nesten daglige "nålestikk" av anklager, negative påstander, fordrining av sannheten, løgner, og hysteriske anfall av ulik art samt 5 forsøk/trussel om selvmord fra min ex.kone. Følte at uansett hva jeg gjorde så var det ikke bra nok. hun ble aldri fornøyd. Hun har aldri arbeidet og gjør det ikke i dag heller. hun sier stadig at hun skal begynne i arbeid. Hennes angst og depresjoner kjente jeg etter hvert til. Også hennes problemer fra barndommen om en alkoholisert far og en mor som arbeidet mye nattskift og ikke var der så mye. Hun forteller selv at hun som barn følte ansvar for sin far.

Så orker ikke jeg mer, fordi jeg ser dette går ut over barna 1 + 5 år. Hun mistet enkelte ganger kontrollen og gikk fulstendig berserk, skriker hysterisk og kaster og knuser ting, slår etter meg og det eldste barnet. Hun blir veldig fornærmet om jeg motsier henne eller tviler på det hun sier. Jeg flytter ut, eldste barnet med meg, yngste bor med henne. Siden den gang har hun ringt nærmest daglig for å skjelle meg ut/sankke med barnet/-a. Opptil 52 ganger på en dag har hun ringt. Hun har oppsøkt meg, knust inngangsdøren for å komme inn og blitt hentet av politi. det foreligger ca 50 tilsvarende "konfrontasjoner". I 2002 stevnet hun meg for å ta eldstedatteren. Hun vant frem grunnet en sakkyndig rapport der hennes lege /psykiater gjennom 15 år ,som jeg aldri har sett, gir meg diagnosen psykopat! Jeg blir vurdert av 2 uavhengige psykologer og en psykiater og de finner ikke noe galt med meg. Etter at min datter ble flyttet til min ex. har alle telefoner opphørt. Min datter (nå 8) er seksuelt missbrukt av min ex. sin nye samboer (feb. 2002) dette er bekreftet i dommeravhør. Min ex. tror ikke vår datter, som jevnlig får kjeft og juling fordi hun fortalte politiet om overgrepene. Mine døttre får ikke lov å ringe til meg, og samværene saboteres jevnlig (ingen sommerferie). Når andre er til stede opptrer min ex. så perfekt at jeg noen ganger blir forvirret. Hun virker da så sosial og velfungerende.

I dag har jeg mistet de interessene jeg hadde i aktiv sport og trening, jeg har mistet arbeidslysten, sexlysten, vansker med søvnen. Jeg føler jeg har mistet troen på meg selv. Jeg går meg en konstant "frustrasjon" over hva som skjer med barna. Jeg får ikke ringt henne eller barna og brev blir returnert uåpnet. Når jeg skriver for å ta opp problemer barna har får jeg noen ganger et kort svar at jeg må slutte å kontakte henne fordi hun føler seg krenket av mine brev! Hun har aldri tålt kritikk.

Så mitt spørmål er hva er det jeg kjemper imot? Jeg orker ikke dette lenger. Hva skal jeg gjøre? jeg blir helt utmattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kjemper sannsynligvis mot en kvinne med borderline personlighetsforstyrrelse med mange psykopatiske trekk.

Les også tråden lenger ned: "Er det MEG det er noe galt med?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest undrende_far

Du kjemper sannsynligvis mot en kvinne med borderline personlighetsforstyrrelse med mange psykopatiske trekk.

Les også tråden lenger ned: "Er det MEG det er noe galt med?"

Hva er borderline og hvor kan jeg lese mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

en psyopatisk person?

håper inderlig du til slutt faar omsorgen for barna, de maa ha det forferdelig av aa vokse opp saann :~(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hva er borderline og hvor kan jeg lese mer om dette?

Ta et søk her. Ligger MYE informasjon bare her på DOL.

Sikkert mye ellers på nettet også hvis du tar et søk fra en av hovedsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble helt matt da jeg leste innlegget ditt. Et under at du ikke har brutt sammen.

Håper du greier å gjøre noe for å få jevnlig kontakt med ungene dine. De trenger deg!

Noen andre enn deg må da kjenne ekskona di sitt sanne jeg?

Det er ikke lov å sabotere samværsretten. Du kan kanskje gripe fatt i det?

Kanskje lurt å snakke med en advokat?

Noen borderlinere er veldig manipulerende, intelligente og sjarmerende. Men ikke gi opp å kjempe for ungene dine.

Er overgrepene mot eldstedatter anmeldt?

Seksuelle overgrep mot barn kan få store innvirkninger på barns personlighetsutvikling.

Ønsker deg lykke til i kampen for å gi ungene dine en trygg barndom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...