Gå til innhold

Gjest lesbisk :~(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I Norge er det politisk ukorrekt å behandle homofile.

Noen ganger er problemer med seksuell legning en del av et større problemkompleks knyttet til identitet.

For å få ryddet tankene i en slik problemstiling, vil mange ha nytte av en psykoterapi over noe tid, f. eks et år i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorPrøysen

I Norge er det politisk ukorrekt å behandle homofile.

Noen ganger er problemer med seksuell legning en del av et større problemkompleks knyttet til identitet.

For å få ryddet tankene i en slik problemstiling, vil mange ha nytte av en psykoterapi over noe tid, f. eks et år i første omgang.

Du sier det er politisk ukorrekt å behandle homofili i Norge - innebærer dette at mange behandlere betrakter homofili som patologisk, men unnlater behandling pga den generelle stemningen i samfunnet? Jeg spør fordi mitt inntrykk er at homofili betraktes som patologi hos mange teoretikere (f.eks. Freud, Fromm, May ++).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du sier det er politisk ukorrekt å behandle homofili i Norge - innebærer dette at mange behandlere betrakter homofili som patologisk, men unnlater behandling pga den generelle stemningen i samfunnet? Jeg spør fordi mitt inntrykk er at homofili betraktes som patologi hos mange teoretikere (f.eks. Freud, Fromm, May ++).

"...innebærer dette at mange behandlere betrakter homofili som patologisk, men unnlater behandling pga den generelle stemningen i samfunnet?"

Det innebærer nok at mange ser på det som patologisk. Når de ikke engasjerer seg i saken og heller ikke behandler, skyldes det mest at det ikke finnes noen kjent, effektiv behandling. Da blir diskusjonen for eller mot behandling kun en prinsippiell øvelse for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norgesglasset

Jeg har hørt at det finnes en kristen organisasjon som hevder å tilby et slags kurs hvor mennesker som føler seg som homofile kan bli 'omvendt' til heterofil. Jeg antar dette kurset kun er for spesielt interesserte...

Forøvrig tror jeg personlig at en homofil legning som går dypt i personligheten hører det individet til og ikke skal 'helbredes'. Men her er det tydeligvis delte meninger, jfr. nevnte kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lesbisk :~(

Jeg har hørt at det finnes en kristen organisasjon som hevder å tilby et slags kurs hvor mennesker som føler seg som homofile kan bli 'omvendt' til heterofil. Jeg antar dette kurset kun er for spesielt interesserte...

Forøvrig tror jeg personlig at en homofil legning som går dypt i personligheten hører det individet til og ikke skal 'helbredes'. Men her er det tydeligvis delte meninger, jfr. nevnte kurs.

vet du hvor jeg kan komme i kontakt med dette kurset????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norgesglasset

vet du hvor jeg kan komme i kontakt med dette kurset????

De kan kontaktes på telefon 9904 7860 , de har også web-sider; www.tilhelhet.no

Jeg gjør oppmerksom på at jeg personlig ikke har noen som helst erfaring med dette (dessuten er jeg heterofil). Jeg antar, ut fra hva man kan finne i media, at mange mennesker vil anse det som "Til Helhet" driver med som forkastelig. Jeg har ikke et slikt syn på saken. Hvis noen kan ha glede av dette, så hvorfor ikke. Lykke til uansett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...