Gå til innhold

Svangerskapskvalme


elinho

Anbefalte innlegg

8 veker på veg og kvalm.... HAr vore slik ein månad og det blir ikkje betre, i følgje syster mi vil det nok vare til 12-14 veker. Noko som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 veker på veg og kvalm.... HAr vore slik ein månad og det blir ikkje betre, i følgje syster mi vil det nok vare til 12-14 veker. Noko som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polaris

Mitt råd er å kjøpe ingefærtabletter i butikken. Fås i noen dagligvarebutikker og på helsekostbutikker. Jeg syntes i hvertfall at det hjalp, og i følge både jordmor her på forum og min egen lege er dette helt ufarlig for barnet.

Et annet råd er jo å spise ofte og små måltider, og så må du få nok søvn. Jo trøttere man er, jo lettere blir en kvalm. Ellers kan du prøve å unngå sterke lukter, som f.eks parfymerte såper, sjampo, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polaris

Mitt råd er å kjøpe ingefærtabletter i butikken. Fås i noen dagligvarebutikker og på helsekostbutikker. Jeg syntes i hvertfall at det hjalp, og i følge både jordmor her på forum og min egen lege er dette helt ufarlig for barnet.

Et annet råd er jo å spise ofte og små måltider, og så må du få nok søvn. Jo trøttere man er, jo lettere blir en kvalm. Ellers kan du prøve å unngå sterke lukter, som f.eks parfymerte såper, sjampo, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Börja dagen med ett litet kex i sängen. Stå sedan upp och är en liten frukost. Ät små måltider och istället lite oftare än annars. Undvik fet mat då den ofta ger mera illamående(kvalme). Bröd, banan, ris och musli är kolhydratrik kost som anses bra om man känner sig illamående. Ingerfärste hjälper visst många gravida. Försök att vila dig mest möjligt och undvik stress. Tänk positiva tankar och att det trots allt blir bättre om några veckor! Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Börja dagen med ett litet kex i sängen. Stå sedan upp och är en liten frukost. Ät små måltider och istället lite oftare än annars. Undvik fet mat då den ofta ger mera illamående(kvalme). Bröd, banan, ris och musli är kolhydratrik kost som anses bra om man känner sig illamående. Ingerfärste hjälper visst många gravida. Försök att vila dig mest möjligt och undvik stress. Tänk positiva tankar och att det trots allt blir bättre om några veckor! Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...