snirkel Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei! Lenge siden sist jeg var her. Det skyldes to ting. Stengt linje til internett pga manglende betaling (smertefullt blakk), og for stor smerte til å skrive om dette på stedets bibliotek.. Sitter her nå, men det blir litt nervøst.. Det har skjedd så mye siden sist. Vet ikke hvordan jeg skla få det ned kort. Svogeren min som jeg hadde mistanker til, og begynte å føle meg uvel sammen med, (han har en 10 år gammel dom for blotting i forbindelse med kristent arbeid med barn og unge..) har jeg fått vite at han har gjort tilnærmelser til mitt 16-årige tantebarn. Også i min søsters påsyn, og hun reagerer ikke på det mannen gjør. Jeg er sjokkert. Nå skal jeg gi ham beskjed om at han fra nå av er uønsket hos oss, men jeg grur meg, for det vil sende rystelser ut i hele familien. Og jeg tror ikke det er alle som vil forstå å gjøre det samme, eller ikke VIL gjøre det samme. Så jeg frykter at familien vil bli splittet. Pluss at jeg sannsynligvis da vil miste min søster og hennes barn. Hun vil nok støtte mannen sin. I tillegg, tror jeg et av mine tantebarn en gutt, har gått over streken med min datter. Han er 9, og hun er snart 3. Og helt siden hun var liten har jeg følt en uro når han har vært alene med henne, og jeg har gått og sjekket, og minst 3 ganger i løpet av desse årene har jeg funnet ham i ferd med å kle av henne, eller hun står med buksene/bleien på anklene. Sist hadde han kledd av seg og lagt seg i senga, og jenta mi var i ferd med å kle av seg og gå opp i senga til ham. Jeg har tatt dette opp hos BUP og min psykolog. Psykologen sier hun har meldeplikt og har tenkt å melde det til sin overordnede og til barnevernet. Men jeg er så redd dette er overdrevet. Jeg har lånt littertatur om barns seksualitet, og der står det så mye rart som gjør meg litt overveldet, og det blir framstilt som normal seksuell atferd blant barn. Eksempelvis tre venninner (12 år) leker mange seksuelle leker der de stryker hverandre mellom bena og oppnår orgasme. Så tar den ene med seg lillebroren på 6 år, og han må gjennomføre samleie med alle tre, også søsteren sin. Dette ble framstilt som normal og sunn atferd, som kun ble skadelig dersom voksne bryter inn med avsky og fordommer. Så hva skla jeg si om det som har skjedd min jente? Det som uroer meg er aldersforskjellen. Og BUP og psyk mener at det er stor mulighet for at gutten som har gjort dette /prøvd seg, selv er utsatt for noe. Og hva sa jeg da, hva tnekkte jeg da? Jo, det er ingen andre mulige enn broren min. Altså guttens far. Og det sa jeg. Og jeg sa også at min bror da han var 15- 16 år prøvde å få til et samleie med meg når jeg var 6-7 år. Ikke tvang og dramatikk men likevel. Nå er jeg redd for at jeg har lagt sterke føringer mot at det er han, hvis noe har skjedd, og at jeg også "ødelegger" familien på den siden. Jeg føler meg som en farlig og hysterisk "granat" som sprenger alt i filler. Sår splid og de verste mistanker. Jeg er egentlig livredd for hvor dette skal ende. I tillegg er min sønn svært plaget av tvangstanker rundt overgrepsproblematikk, og drap og mord og lignende. Så jeg føler meg totalt utslitt. Men sønnen min får hjelp nå,så det blir det vel orden på. Trenger noen erfarne råd og trøstens ord.. ' hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90158-omringet-av-overgrepsproblematikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 En liten sak til ettertanke: Hvordan ville du reagert om du ikke gikk videre med dine tanker og mistanker - og om noen år fant ut at de mistanker du hadde var korrekte? Hadde det vært enklere å håndtere? Så lenge man mistenker noe slikt, er det veldig greit å gi beskjed til mennesker med kompetanse nok til å kunne undersøke dette. For hva det er verdt, så synes jeg du har handlet korrekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90158-omringet-av-overgrepsproblematikk/#findComment-495381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karin2 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg synes absolutt at du skal gripe inn og gjøre noe med dine mistanker, synes du handler korrekt.Å trekke en strek der hvor normal/unormal adferd er, er kanskje ikke så lett, men å få en niåring til å utføre samleie tror jeg ikke er normal atferd slik det sto om i den boken, er uenig med forfatteren der. Heller ikke å kle av en treåring og få henne opp i senga til seg.Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg passet på at ingen av ungene dine er alene med noen av de du har mistanke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/90158-omringet-av-overgrepsproblematikk/#findComment-495686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.