Gå til innhold

eksamensangst


Gjest liivredd

Anbefalte innlegg

Gjest liivredd

Er en jente på 21 som nå har gått i 1 år på skole uten å ha greid å ta en eneste eksamen.. Jeg sier til meg selv hver gang at bare jeg er godt nok forberedt vil jeg klare å møte opp og ta eksamen. Dette resulterer i at jeg har lest masse og føler i grunn at jeg kan mye. Men etterhvert som det nærmer seg for jeg en ekstrem panikkfølelse. Jeg har stormet ut og hyperventilert flere ganger fra eksamenslokale. Dette problemet er så enormt stort for meg. Nå får jeg dessuten trøbbel med lånekassen om jeg ikke består flere av eksamenene mine. Det er ikke kunnskaper jeg mangler men jeg bare får så panikk i forhold til å ta eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel1365380410

Har du forsøkt å få lov til å ha eksamen med bare en tilstede? Det er kanskje mulig. Du slipper å ha det enorme presset på deg. Snakk med læreren din og se hva han/hun kan tilby deg. Det hjelper ikke at du har Lånekassen etter deg. Finn ut hva slags muligheter du har. Kanskje noen venner kan hjelpe deg, øve deg på hvordan en eventuell eksamen kommer til å bli. Kanskje du kan ha en liten hemmelighet, noe godt i lommen, som du kan ta opp etter at du har klart første økt. Kanskje du til og med kan få noe for angsten din.

Jeg har ALDRI likt eksamener, men det hjalp mye når jeg fikk bedre tid på meg og ikke var i samme rom med 300 sultne løver som ville rive meg i tusen biter...

Finn ut hvordan du kan vise dem at du faktisk har kunnskap innabords. Det er jo så kipt å øve og ikke få vist at du kan det! Lag deg små tegninger som kan få deg til å tenke på riktige svar. Ikke jukselapper, men tegninger som er morsomme og setter hjernen din igang. Når du først får begynt får du sikkert ikke til å stoppe. Du må bare finne veien dit, at du tør å vise at du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du ta opp med studenthelsetjenesten. Jeg er også enig med hersel i at du kan diskutere å få sitte i et eget rom. Beroligende midler kan kanskje også være en mulighet i og med at dette problemet ødelegger så mye for deg. Du bør i hvert fall få hjelp for det et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...