Gå til innhold

Sterilisering av menn


Gjest Jada

Anbefalte innlegg

Noen menn her som har sterilisert seg (brent sædlederne)? Da jeg mener og tror at ejakulasjonen er meget tett knyttet til orgasme for menn, lurer jeg på om orgasmene er like "gode" som før man steriliserte seg? Det kommer jo ikke sæd etter sterilisering. Bare lurer jeg :) - Takk for seriøse svar.

- Hilsen IkkeSterilisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sæden kommer vel da likevel! eller? Trodde det kun var sædcellene som ble borte jeg!

Jeg har en venninne som har en sterilisert mann, og de har ikke hatt problemer etter han ble sterilisert! Tvert i mot! De trenger ikke være redd for et nytt svangerskap og kan slippe seg løs!

Selv steriliserte jeg meg (er kvinne) da jeg hadde min 3. fødsel, siden det var keisersnitt så ble det ingen ekstraoperasjon.

Jeg har merket lengre menstruasjoner og jeg har pratet med flere andre som har det på samme måte, selv om det ikke kan bevises vitenskapelig!

Men jeg har hørt at sterilisering av en mann krever 15 minutter på en poliklinikk, og sterilisering av en kvinne krever innleggelse!

Tror ikke du vil få problemer med orgasme, for her står mannfolka i kø for å sterilisere seg, og de hadde aldri gjort der hvis de hadde hørt sånne rykter fra en kommpis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sterilisering av menn er det bare sædlederne som blir kuttet. Man blir da ikke kastrert, heller!

Spermen er som før, de sædcellene som ikke er der mer, vises ikke i spermen enten de er der eller ikke.

Hvis mannen syns han får et dårligere sexliv eller manglende følelser etter sterilisering, har det kun psykisk årsak. Absolutt ingen fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Joda, det kommer sæd, like mye som før, men den inneholdert ikke sædceller, som utgjør vanligvis bare 2-3 % av sædvolumet. Du får den samme orgasmekvaliteten som tidligere, hvis du bare ikke henger deg opp i at du er sterilisert og dermed ikke er en normal mann.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Ved sterilisering av menn er det bare sædlederne som blir kuttet. Man blir da ikke kastrert, heller!

Spermen er som før, de sædcellene som ikke er der mer, vises ikke i spermen enten de er der eller ikke.

Hvis mannen syns han får et dårligere sexliv eller manglende følelser etter sterilisering, har det kun psykisk årsak. Absolutt ingen fysisk.

Ved sterilisering av menn bevarer han det aller meste av sædvæsken, den såkalte spruten eller ejakulasonen, men væsken inneholder ikke sædceller. Og det er hensikten med steriliseringsinngrepet, frata mannen hans evne til å befrukte kvinnen. Ingen av partene merker noen forskjell rent fysisk, men enkelte kan nok reagere psykologisk på å ha mistet evnen til å befrukte fordi dette anses som en egenskap ved å være en "ekte og normal" mann.

Før man går til det skritt å la seg steriilsere bør man tenke grundig gjennom om det er det man egentlig vil. Det fins riktignok mulighet for reoperasjon, slik at man kan bli befruktningsdyktig igjen, men det mislykkes hos en del.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved sterilisering av menn bevarer han det aller meste av sædvæsken, den såkalte spruten eller ejakulasonen, men væsken inneholder ikke sædceller. Og det er hensikten med steriliseringsinngrepet, frata mannen hans evne til å befrukte kvinnen. Ingen av partene merker noen forskjell rent fysisk, men enkelte kan nok reagere psykologisk på å ha mistet evnen til å befrukte fordi dette anses som en egenskap ved å være en "ekte og normal" mann.

Før man går til det skritt å la seg steriilsere bør man tenke grundig gjennom om det er det man egentlig vil. Det fins riktignok mulighet for reoperasjon, slik at man kan bli befruktningsdyktig igjen, men det mislykkes hos en del.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor i sosialmedisin

Tusen takk for svar, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...