Gå til innhold

Behandling av spiseforstyrrelse


Gjest Store tunge 'lille' meg

Anbefalte innlegg

Gjest Store tunge 'lille' meg

Jeg sliter med en del psykiske plager som angst, depresjon og noe som jeg har lest på nettet at de kaller 'Overeating disorder'. I bunn og grunn så spiser jeg i stedet for å konfrontere følelsene mine (tror jeg). Jeg trøstespiser, spiser for å døyve angsten osv. og jeg er ganske opphengt i det meste som har med mat, matlaging og matplanlegging å gjøre.Jeg spiser når jeg ikke er sulten. Kan spise to kjempemiddager med 2 porsjoner i hver bare jeg får en halvtimes mellomrom. Jeg går for tiden i gruppeterapi pga depresjon. Hvordan bør jeg best mulig gå frem med tanke på behandling av dette spisegreiene?? Jeg må rett og slett gjøre noe. Leger og spesialister i indremedisin sier dette (jeg er naturlig nok veldig overvektig). Men indremedisineren og jeg selv egentlig tror vel det ligger noe mer bak dette enn bare det at jeg er veeeeldig sulten.

Hvilke behandlingsformer har best resultat når det gjelder slike ting?

Takknemlig for alle svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Første trekk må vel være at du forteller om ditt problem i gruppeterapien.

Mitt inntrykk er at spiseforstyrrelser behandles best med kognitiv terapi evt. supplert med medisiner av typen SSRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...