Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For litt over en måned siden gikk jeg til lege fordi jeg hadde vært slapp og ute av form en tid.Det ble tatt lodprøver og alle var fine bortsett fra forandring av lymfocytter,nøytrofile,og eosinofile.Lymfocyttene var på 48%,nøytrofile 40,1% og eosinofile var på 5.Legen sa det var en forskyvning ,hva nå det enn betyr.Etter en måned gikk jeg tilbake fordi jeg fant noen lymfeknuter i lysken som er forstørret.Legen mente det ikke var noe å bry seg om siden lymfeknutene ikke var så veldig forstørret,men tok de samme blodprøvene,og de kom tilbake med omtrent samme resultat.Jeg er blitt engstelig av det hele ,og vil gjerne ha din kommentar på dette,dersom det er lymfekreft ,ville det da ha vistes større forandringer på blodprøvene?Hva er normalreferansen for lymfocytter?Vil lymfeknutene bli veldig forstørret ved lymfekreft?Leukocyttene var normale ,også lever,nyre,Hb og en del andre prøver.Håper på et snart svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90289-lymfekreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Leukocyttene er totalsummen av de hvite blodlegemene. De andre cellene du nevner er undergrupper. Dersom det er lymfekreft, ville leukocyttene vært forhøyet. Forskyvning av undergruppene bruker vi oftest til å skille mellom virus- og bakterie-infeksjoner. Prøvene dine er forenlig med en virus-infeksjon. Forstørrede kjertler i lysken er normalt. Vanlig forkjølelse, eller mer spesielle virusinfeksjoner som kyssesyke eller cytomegalovirus kan gi slike prøvesvar som du har. Dersom du er engstelig for alvorlig sykdom, bør du si dette til legen din. De nøyaktige normal-verdiene for cellene, må du få fra laboratoriet der prøven er tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90289-lymfekreft/#findComment-496527
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...