Gå til innhold

Litt plagsomt

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært sammen med en og samme jente i 5 år. Vi bor ikke i samme by, og ser hverandre i helger og ferier. Noen dager etter jeg i en kortere eller lengre periode har vært sammen med kjæresten min blir penis sår. Dette skjer altså som regel noen dager etter siste seksuelle aktivitet, og er ikke relatert til slitasje e.l. Symptomene er sår og irritert forhud som klør og svir noen dager til det gir seg av seg selv. Dersom jeg er sammen med jenten i en legre periode, for eksempel i en ferie, kan problemet også dukke opp mens vi er sammen. Også da gir det seg av seg selv etter noen dager. Noen ganger kan sårheten føre til bittesmå sprekker og sår, noe som er ubehagelig. Jeg har hatt det slik i flere år, og symptomene varierer i styrke. Som regel er det så svakt at det ikke har betydning for noe. Men jeg vil likevel spørre om det er noe jeg kan gjøre for å unngå å bli sår etter seksuelle perioder, slik at jeg kanskje kan bli kvitt problemet. Jeg er sikker på at seksuelt overførbare sykdommer kan utelukkes. Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90385-litt-plagsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du er sikker på det siste du skriver ( symptomene minner forresten ikke om kjønnsykdommer), er nok en soppinfeksjon det mest sannsynlige. Dette er ufarlig, og har ikke noe med smitte å gjøre. Dere kan begge prøve en soppdrepende krem, hun må i tillegg ha en stikkpille i skjeden. Begge deler er reseptfritt. Kremen skal brukes morgen og kveld i 3 uker. Dersom du ikke blir bedre, bør nok en lege undersøke deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90385-litt-plagsomt/#findComment-496534
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...