Gå til innhold

Neurontin mot angst??


Gjest Windsong

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Var hos psykiater idag, noe som var en positiv opplevelse. Det virker som om jeg endelig har kommet til en seriøs en som forstår meg.

Men til tema. Han nevnte noe om at Neurontin brukes i angstbehandling. Jeg vet at dette i utgangspunktet er et antiepileptikum med effekt på GABA-systemet. Det jeg nå lurer på, om du NHD er så snill å ta deg tid: Har du noen erfaring med dette? Hvordan er det med bivirkninger i forhold til SSRE (jeg er redd for å bli trøtt av Neurontin)? Kan det være problemer forbundet med dette i kombinasjon med Tegretol som jeg bruker mot epileps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt Neurontin (Gabapentin) i en ganske lang periode nå, og jeg har ikke merket noen bivirkninger. Jeg blir ikke trett av den, ser det ut til. Den ser ut til å virke bra mot angst, selv om jeg bruker forholdsvis lav dose (det merket jeg da jeg prøvde å slutte med den). Neurontin (Gabapentin) er ganske nylig tatt i bruk mot angst, og spesiellt mot sosial angst (søk på google).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...