Gå til innhold

NHD - Alkohol og selvdestruktiv adferd


natolars

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har etpar spørsmål angående psykiske problemer og alkohol.

Jeg blir stort sett bestandig veldig selvdestruktiv når jeg blir full. Angsten kommer for fullt og jeg blir veldig deprimert. I tillegg begynner jeg å skade meg selv; kutting og brenning.

Dagen derpå får jeg noen helt forferdelige fyllenerver. Enkelte ganger har angsten vært så sterk at jeg har mistet følelsen i deler av kroppen; som oftest asikt og armer.

Dette er jo egentlig ikke noe stor problem, fordi det er bare å la være å drikke seg full. Men jeg lurer jo veldig på hvorfor jeg blir så destruktiv? Folk flest blir jo glade når de drikker... Er dette vanlig blant BPD-pasienter?

PS! Har aldri skadet noen andre enn meg selv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkefagperson

jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Alle de gangene jeg har skadet meg selv har vært i fylla. En periode ble jeg i godt humør av å drikke , men da var jeg også i godt humør generelt. Mens nå når jeg har det forferdelig og drikker blir jeg konstant enda mer deprimert enn jeg var i utgangspunktet. Vet ikke om det har noe med diagnose å gjøre. Det har vel heller med at alkohol er en stemningsforsterker. Og til en viss grad er det vel ganske vanlig at folk begynner å gråte når de er overstadig beruset. Så er det de av oss som er så gærne at vi skader oss selv da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...