Gå til innhold

nærkontakt...?

Anbefalte innlegg

Hei, alle :)

Jeg grubler masse for tiden...

Føler meg... trist, ...-selv om jeg har det greit... Jeg føler meg ganske ensom for tiden... selv om jeg ikke trenger å være det...

Hvorfor kan jeg ikke bare ta imot...? Fra de som vil gi...?

Som vil gi.. til MEG, liksom...?

Men jeg kan ikke det... Jeg føler ofte irritasjon mot de som liker meg... hvorfor gjør jeg det??

Samtidig vil jeg så gjerne... bli holdt rundt.. -passet på.. Men lar jeg det skje, så mister jeg kontroll over eget liv.. Og den følelsen ligger så sterkt i meg.. at jeg kan ikke få den bort... Derfor liker jeg ikke at andre bryr seg om meg... samtidig så ønsker jeg det så sterkt...

Huff. rotete...

-Noen som er like rotete i hodet som meg...?

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei huufsa!

Så lenge siden sist! Jeg har ikke hatt så mye energi i det siste halvåret, så jeg har nesten ikke vært her inne!

Så kos å se deg!

Det du snakker om - det trur jeg er en klassisk konsekvens av overgrep. Det lille barnet har fått knust tilliten til andre menesker så mange ganger - ettertrykkelig.

Og det er ikke noe rart at du blir engstelig for å være nær noen - for du vil jo ikke at det skal skje igjen. Samtidig som det er et veldig sterkt ønske - å bli passet på og elsket. Tenk på det lille barnet - hva var det sterkest ønsket hennes? Var ikke det å bli holdt rundt? Å få gråte ut - og samtidig bli elsket? Og fortalt at noen aldri skulle få gjøre noe slikt mot deg igjen! Og at de aldri skulle forlate deg.

Tenkt på hvor vondt det var å oppleve det motsatte - igjen og igjen! Det er umulig å sette ord på den smerten! Så vennen - ha tolmodighet med deg selv! Tror åpenhet er nøkkelen til å tore å være nær andre.

For det blir veldig vanskelig for andre å skjønne reaksjonene dine - om ikke du forklarer de for de som er nær deg. Og når du gjør det - så føler den andre at de når inn. At de kan få hjelpe deg. Da skaper du en positiv sirkel. Trixet er å arbeide inn en automatisert reaksjon: Hver gang du opplever den litt ekle følelsen så si det slik det er. For eksempel: At nå vil jeg egentlig være nær, men jeg trenger tid!

En annen viktig ting er å vente til man vil være nær selv. La seg selv få lov til å føle på akkurat det behovet.

Det var mange tanker! Lykke til! Tenker på deg!

Klem fra

Solvelv

Mange klemmer fra Solvelv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/#findComment-497483
Del på andre sider

Hei huufsa!

Så lenge siden sist! Jeg har ikke hatt så mye energi i det siste halvåret, så jeg har nesten ikke vært her inne!

Så kos å se deg!

Det du snakker om - det trur jeg er en klassisk konsekvens av overgrep. Det lille barnet har fått knust tilliten til andre menesker så mange ganger - ettertrykkelig.

Og det er ikke noe rart at du blir engstelig for å være nær noen - for du vil jo ikke at det skal skje igjen. Samtidig som det er et veldig sterkt ønske - å bli passet på og elsket. Tenk på det lille barnet - hva var det sterkest ønsket hennes? Var ikke det å bli holdt rundt? Å få gråte ut - og samtidig bli elsket? Og fortalt at noen aldri skulle få gjøre noe slikt mot deg igjen! Og at de aldri skulle forlate deg.

Tenkt på hvor vondt det var å oppleve det motsatte - igjen og igjen! Det er umulig å sette ord på den smerten! Så vennen - ha tolmodighet med deg selv! Tror åpenhet er nøkkelen til å tore å være nær andre.

For det blir veldig vanskelig for andre å skjønne reaksjonene dine - om ikke du forklarer de for de som er nær deg. Og når du gjør det - så føler den andre at de når inn. At de kan få hjelpe deg. Da skaper du en positiv sirkel. Trixet er å arbeide inn en automatisert reaksjon: Hver gang du opplever den litt ekle følelsen så si det slik det er. For eksempel: At nå vil jeg egentlig være nær, men jeg trenger tid!

En annen viktig ting er å vente til man vil være nær selv. La seg selv få lov til å føle på akkurat det behovet.

Klem fra

Solvelv

Det ble endel klemmer det der :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/#findComment-497484
Del på andre sider

Kjære deg

Antagelig kommer det hele nettopp av det med å miste kontrollen. Kjenner det godt igjen fra tidligere selv.

Etterhvert ble jeg bare nødt til å prøve og tørre. la andre komme innpå meg, men det er vanskelig.

Håper virkelig du klarer det etterhvert, for du er et flott, flott menneske som fortjener alt mulig godt :)

Glad for at jeg har fått treffe deg.

Sender deg mange go'klemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/#findComment-499085
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg

Antagelig kommer det hele nettopp av det med å miste kontrollen. Kjenner det godt igjen fra tidligere selv.

Etterhvert ble jeg bare nødt til å prøve og tørre. la andre komme innpå meg, men det er vanskelig.

Håper virkelig du klarer det etterhvert, for du er et flott, flott menneske som fortjener alt mulig godt :)

Glad for at jeg har fått treffe deg.

Sender deg mange go'klemmer.

Kjære Anki :)

Takk for svar, og fine ord..

Jeg er også kjempeglad for at jeg har truffet deg !

Det kan vi kanskje gjøre flere ganger?

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/#findComment-502236
Del på andre sider

Hei huufsa!

Så kos å se deg!

Klem fra

Solvelv

Kjære kloke Solvelv...

Du har alltid så masse fornuftig å si... tusen takk for svar.

*masse klemmer tilbake* :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/#findComment-502238
Del på andre sider

Gjest uten nick akkurat nå

Jeg vil anbefale deg å gråte ut...

Jeg klarer ikke gråte..

Blir bare iskald inni meg...

*klem*

Jeg gråter hele tiden og har gjort det i flere år. Men før det hadde jeg stoppet opp. Jeg er så glad for at jeg klarer å gråte igjen.

Se triste filmer og hør trist musikk så kanskje du klarer å finne gråten tilbake for det er godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/90444-n%C3%A6rkontakt/#findComment-502328
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...